Sunday, January 22, 2012

yang mencari Tuhan, saya.

Bismillah~

Tiba-tiba terasa Allah timpakan saya satu perasaan, dan jadi sangat berharap perasaan ni kekal. Perasaan untuk menjadi seorang gadis yang lebih baik, lebih ikhlas, lebih santun, lebih menjaga, daripada saya yang sekarang ni. Someone who is worthy to be in another person's life.

:)

Saya jumpa idola saya... rasanya inshaAllah. Kakak kepada seorang sahabat kat sini, yang ada di UK.

Segarlah kembali perasaan
Sewaktu aku mula mengenal Tuhan,
Indah.

Someone worthy. I pray to be the kind of girl who is worth for someone to entrust their life. For someone to say, 'Yes, you are definitely worth it for me to seek your parents.' And I know that the process ain't gonna be smooth sailing, I just might be wavering every now and then but... the steps I took are somewhat counted by Allah Taala, yes?

Bagi orang orang yang berbuat baik, ada pahala yang terbaik (syurga) dan tambahannya (kenikmatan melihat Allah). Dan wajah mereka tidak ditutupi debu hitam dan tidak (pula) dalam kehinaan. Mereka itulah penghuni syurga, mereka kekal di dalamnya. -Surah Yunus, verse 26.

:')

Apa nikmat ini tak cukup untuk kita menggerakkan diri pada hari ini, kembali pada fitrah?

Tak sampai seru? Jadi saya tanya, adakah tulisan saya ini bukan satu bentuk seruan secara tak langsung, sewaktu awak ditakdirkan Allah Taala untuk membaca setiap patah yang sedang saya tuliskan mengikut ilham yang datangnya dari al-Khaliq ni?

Kalau bukan, jadi saya tanya lagi... Seruan bagaimana yang awak mahukan? Dalam bentuk mimpi? Tunggu sampai awak rasa kiamat dah nak dekat? Tunggu Nabi Isa alaihi salam turun? Sampai awak rasa bila awak keluar rumah langit nak runtuh hempap awak? Tunggu saat Malaikat Izrail mula mencabut nyawa? Yang bagaimana, saya nak tanya?

:)

Muhasabah sama-sama jom!

P/s: Kakak, you obviously do not know how much you have inspired me, by just looking at your photos, yet never do I met you in person before. I pray for Allah Taala to grant you happiness and blessings throughout your life, isA ♥

x