Thursday, December 8, 2011

of almost everything that happens.

Bismillah.

1- Saya rindu kampung
.

Sesi taaruf: Saya berasal dari ummi dan abah, dan kampung saya di syurga. :)

Kalau diizin Tuhan, saya teringin untuk kembali ke sana. Huuu tinggi angan. Tapi kenyataan hari ni kan mimpi hari kelmarin? Jadinya tak mustahil untuk impian hari ni menjadi kenyataan esok hari~ Doa, doa, doa dan doa!

Okay sebenarnya saya rindu masa-masa saya di kampung, Kajang. Not so rural eh? But then my grandmother do recides there so Kajang is basically my hometown and I'm proud of it. Summer holiday haritu sempat tidur beberapa malam temankan nenek and I must say, I felt so blissed, alhamdulillah :')

In the morning I would walk with nenek (she's on wheelchair by the way) around the village, buying roti canai, nasi lemak, kuih muih and after few rounds, went back to the house and eat our breakfast peacefully while reading the newspaper.

Along the noon, I sat by myself in one corner and had my headphone on as nenek was watching televisyen and I prefer to watch Nouman Ali Khan's vids to gain more Islamic knowledges. THIS. I miss the fact that I had time to actually scribble everything what Brother Nouman says, on my book. As for now, I seems to be sooo occupied that I can barely streaming his video :(

Itu je main point sebenarnya tapi rindu jugak tengok cousin saya punya suami layan anak dia petang-petang main basikal keliling rumah. I, too, would love to see that view if I were destined to be married and have kids later on, inshaAllah.

2- Investing in the Hereafter

Memandangkan sekarang ni takde masa sangat nak fikir benda lain selain belajar, belajar, belajar..., (finals in January, yo!) apa yang saya boleh harap, supaya usaha saya dalam belajar tu Allah redhakan, dikira sebagai ibadah, ameen ameen!

Semuanya bergantung pada niat kan? :)

3- Pilihanraya Mansurah

Hangat bumi Mansurah ni dengan kempen pilihanraya untuk sesi 2011/2012. Saya? Err, tentulah turun mengundi tapi siapa yang saya pilih untuk menjadi pemimpin saya, biarlah saya rahsiakan~ Tak berniat untuk berkempen untuk sesiapa pun.

Cumanya, semoga yang dinaikkan nanti dapat membawa banyak lagi perubahan yang baik untuk Mansurah! InshaAllah~

x