Friday, December 16, 2011

Bulatan Gumbira di bumi Piramid,


Bismillah~

Saya sebenarnya terlupa ramai lagi yang tak tahu. Errr, how can I compensate that with you? Tentang video di atas, maksudnya. Saya terlupa, ramai lagi yang belum dapat merasa indahnya. 'Bulatan Gumbira'. Kalau disebut 'usrah', yang lari bila mendengar mungkin masih ada.

I used to, tho. Jadi kita ni sama. :)

Tulisan kali ni pun bukan nak 'brag' kata saya masuk usrah, jadinya saya ni perempuan yang mulia. That's a big NO right there. Siapa kata perempuan yang ditarbiyyah ni perempuan mulia? Awak nak kata perempuan ditarbiyyah ni tak buat dosa? Tipu lah tak ada. Jadi, hakikatnya kita semua sama. Masih bergelar hamba~

Cuma, secepat mana kita kembali kepadaNya lepas buat dosa, haaa, yang itu Allah kira!

Tulisan kali ni nak promote usrah? Err, tak ada salahnya kan? Saya tak mau buat point form tentang kebaikan berusrah, tapi saya nak bercerita... regarding how I get tangled with 'bulatan gumbira'. Ini kisah benar tau :)
.
.

Saya orang yang penuh dengan kisah silam. If I can put that into words, I am not a ready-made muslimah. Siapa yang kenal saya in real life, would have known that for sure. Jadinya nak kata, saya pandang usrah ni sebagai satu benda yang berat.

I'm not used to this surrounding of five to six people gathered, reminding each other about Heaven and Hellfire. Senang cerita, saya tak suka orang nasihat saya. Once upon a time.

What triggers me to actually involve in this circle of everlasting happiness?

I have a cousin here, as one of my housemates and I thanked Allah for that :) Anddd as certain of you guys (who have been reading my blog for quite some time) knew, after my turning point, I started to search deeper regarding Islam. I wanted to know more. I have been very ignorance eversince I could remember and I wish that to stop.

Kaitan cousin dengan usrah, you may ask?

Cousin saya memang dah terlibat dengan usrah segala ni, so kadang-kadang tu bila balik dari usrah, dia akan cerita... about this and that. I gained my interest from her stories. :) Jadinya I told one of my friends about it and so! Puff~ Saya dah masuk usrah!

Err, not so drama ey? Opss, my bad hihi.


Bulatan Gumbira saya :) I thanked Allah for letting me to be a part of them, for letting be around them, for letting us gaining His blessings together, in every steps that we took. S, kak N, I, yourstruly, A, Q, H. Semoga ukhuwah ni tembus sampai ke syurga ya Allah.

Bagi saya, diorang ni support system saya. Tahu je lah kan bila kita jauh dari keluarga sendiri, kita perlukan tulang belakang yang boleh hulur tangan bila kita jatuh, yang tak gelakkan kita bila tergolek, yang sama-sama naik, yang nak kongsi kebaikan dengan kita, yang boleh tegur kita bila salah langkah, pimpin balik pergi jalan betul, yang sama-sama mengingatkan kalau Allah tu dekat, dekat, dekat. ♥

Orang yang belum rasa mungkin tak dapat bayang perasaan berusrah tu macam mana but trust me, once you are in it, you'll be just like an addict. Seminggu tak usrah rasa macam ikan terlompat atas darat, menggelupur.

Dan semoga, saya boleh berusrah walaupun dah berkeluarga~ inshaAllah ameen!

P/s: Perasan je yang saya ada few new followers. Allah, syukran sangat. Saya tak ada goodie bag nak serah huhu. Jadinya, saya cuma boleh mendoakan untuk kebaikan kalian. Harapnya, tulisan saya bermanfaat :/ Segan jugak ni.


x