Friday, July 15, 2011

catatan summer holidays #3

Bismillah.

Almost three weeks of my existence (why does it sounds like I am just three weeks old? Heh) in Malaysia and I am currently down with sore throat and headache. Hari yang entah bila, I tried to rolled my body down from the sofa to the carpet below... but to no avail -__- Apakah badanku ini, nak menggolekkan diri sendiri pun tak ada terlarat. Kasihan, tapi saya tak sedih!

:)

Badan ni kan bukan milik saya...?

_____________________________________________________________________

Alhamdulillah, pagi tadi selesai je tugas menghantar adik-adik ke sekolah, hujan rahmat turun di pagi Jumaat :) Rasa macam titis hujan tu mengiringi setiap perasaan saya yang berbunga untuk berjumpa dengan seorang sahabat seuniversiti petang tadi.

Daripada Abu Hurairah r.a, Nabi saw bersabda yang bermaksud: Seseorang insan adalah terikut-ikut dengan adat kebiasaan sahabatnya. Maka hendaklah kamu melihat dengan siapa kamu bersahabat. -Riwayat al Tirmizi dan al Hakim.

Hah. Awak yang kita maksudkan ni, jangan kembang-kembang hidung kat situ :p

Saya rasa kan... bila kita niatkan sesuatu aktiviti tu supaya boleh menambahkan keimanan, atau paling kurang kita kata "I wanna get something benificial from this", inshaAllah kita akan dapat apa yang kita nakkan tu. Kalau awak pergi majlis agama untuk meliarkan mata mencari calon suami, hah, inshaAllah jumpa lah tu (iye ye je awak ni Nuha -__- err, itu kerja Allah, tumpang lalu). Perlambangannya macam tu lah, tapi Allah lebih tahu :)

Alhamdulillah, dapat apa yang saya niatkan bila keluar berdua dengan sahabat saya tadi ^_^ Dan lebih alhamdulillah sebab dapat tambah kenalan! ♥

Masa kami tengah bertapa di MPH Bookstore tu, saya yang tengah bersemangat ni, recommend novel Hero tulisan Hilal Asyraf siap dengan sinopsis lagi pada sahabat saya tu menyuruh dia membeli untuk rasa apa yang saya rasa bila baca Hero tu, ada seorang gadis tanyakan tentang novel Ayat-Ayat Cinta tapi malangnya bila tanya kaunter pertanyaan, it was out of stock :(

Farah dan Fazlin, salah ukhuwah dari Kak Nuha untuk kalian! ^_^

Jadinya selaku pencinta buku yang tegar, apalagi, saya dan sahabat mengheret budak berdua tu keliling MPH, recommendkan buku-buku yang inshaAllah, akan memberi kebaikan dan manfaat untuk orang yang membacanya. Err, kalau keluar dengan saya, a bookstore is a must, and I won't go out without having at least 5 or 6 books in my hand. Hik.

Biasanya orang yang tak biasa keluar dengan saya memang akan berasa kelakuan saya begitu pelik (macam awak yang keluar dengan kita tadi tu :p Hee!) tapi... sejak dah pandai pegang duit dalam tangan, (I don't remember since when) memang akan kumpul duit untuk beli buku hihi. Oyya untuk adik berdua tu, kalau datang Shah Alam lagi jangan segan bagitau akak k! ;) Nak mintak recommend buku-buku lagi pun inshaAllah akak usahakan :)

2 comments:

hafizasuraya said...

saya pun gila baca buku...kalo g bookstore tu rasa xnk kuar...hahaha
akan amik masa yg lama 1 jam lbh kot only @ bookastore..hehee

Nur Farah Diana Rosnani Tarmizi said...

syukran atas buku yg akak recommendkan tu,x henti air mata ini mengalir saat terbaca "pemilik cintaku selepas Allah dan Rasul".....lemah sungguh diri ini....