Sunday, July 31, 2011

1 Ramadhan 1432H.

Bismillah~

Alhamdulillah wa syukurlillah, kita masih dipinjamkan jasad, roh dan nyawa untuk menghadapi malam ni :') You know, the past few weeks before Ramadhan, news feed di Fesbuk saya beratur dengan ucapan takziah dan al-Fatihah untuk insan-insan yang lebih dulu dipanggil menghadap Ilahi-- insan-insan yang tak lagi diberikan peluang untuk berada dalam rangkulan nikmatnya ber-Ramadhan... Allah.

Dan sedari tadi saya mencari tulisan-tulisan saya yang lama- yang bertarikhkan 1 Ramadhan 1429H, 1430H dan 1431H. Jujurnya saya segan bila membaca~ Terasa nak hentak kepala sendiri apalah begitu senget sekali rasanya sampai tulisan untuk 1 Ramadhan pun macam tu sekali isinya. Hah.

*terdiam kejap.

Tapi tulisan pada tahun 1430H tu walaupun isinya terasa senget dan sengal sengal ubi, ada sesuatu yang buat saya terusik. Azam yang saya sisipkan bersama Ramadhan pada tahun tu terasa nak di-copy-paste kat sini [NAK LETAK SATU JE DARIPADA LIMA]. Tunggu sat.

Okay.

Melancarkan OPS Malas Sifar ke atas diri sendiri untuk bersolat tarawikh~ [maknanya sangat berharapan bahawa tahun tu tak ada dah malas malas nak berebut rahmat Tuhan dengan mereka yang lainnya. Bukankah kalau sudah ponteng satu malam akan berasa macam hendak ponteng bermalam-malam? Hah!]

Jadinya alang-alang dah letak azam dua tahun lalu, saya nak tajdid azam pulak untuk tahun ni. Tahukah Anda? [ini blog kah atau majalah?] Tajdid niat tu juga satu ibadah ^_^

Teringin untuk khatam 30 juzu' untuk 30 hari yang penuh cinta ni (dengan izin Allah dan moga saya diberi kekuatan! *perkataan akhir tu kena diberi penegasan sikit)

Seperti tahun lepas, berqiyam di masjid biru dengan cinta hati [baca: sahabat fillah saya] untuk 10 malam terakhir Ramadhan :') Moga kali ini Tuhan masih izinkan Allah Allah Allah.

Merajinkan diri. Merajinkan diri. Merajinkan diri. *ini perlu diucap tanpa henti.

Moga Allah permudahkan urusan kita semua untuk mendapat kejayaan dalam School of Tarbiyyah kali ini, inshaAllah!
Dan semoga kita jadi tetamu Ramadhan yang paling dikasihi~ Hiii.

P/s: Shout out untuk cinta hati saya yang kini masih ada di Iskandariah, Mesir! Bie, cepat balik sini please please! I'm in need of your presence here :'( Bogoshipossoe!

3 comments:

.atynFATHIN. said...

salam ramadhan kak nuha :)

Aisumi Chan Kawa'i said...

salam ramadhan.. selamat berpuasa :)

Miss Hani Zain said...

salam ramadhan al mubarak kak nuha :)