Friday, December 10, 2010

kerdil dan indahnya menjadi hamba.

Saya lagi sedang menghukum sebenarnya. Tapi tak kuat. Dan akhirnya saya terpaksa biar melolos lagi... Tahu tak, saya memang perlu mengajar kamu ni? Mana boleh kalau kamu berjaya je saya hadiahkan segala benda, sedangkan kalau mengecewakan, dibiar tanpa balasan.

Kamu tak aci. Tak aci sangat.
Dan akhirnya, saya jadi marah dengan diri sendiri.

Okay. Bebelan yang tak terluah pada manusia, saya cakarkan di sini. Maaf untuk kamu-kamu yang jadi mangsa terpaksa membaca. Ma3lish jiddan. Tapi saya tak boleh janji untuk tak ulang kembali. Makanya, ma3lish lagi. :(
.
.

Sebenarnya mahu hadiahkan lagu ini untuk kita kita yang status hidupnya adalah hamba Ilahi.

Umi saya kata, kalau kita nak beri sesuatu pada seseorang, kita kena bagi benda yang paling kita suka, yang paling kita sayang. Makanya, sudi tak nak terima lagu yang paling indah bagi saya...? *tangan menyusun jari sepuluh, dibawa ke bibir, dan mata terkelip-kelip.

Kernanya, lagu ini tak pernah gagal untuk mentarbiyah saya setiap kali dijadikan santapan halwa telinga. Kadang-kadang tu diulang-mainkan sehingga ketiduran. Moga kamu turut rasakan betapa indahnya menjadi hamba dengan rahmat yang tak putus-putus dari Ilahi. *senyum.

InshaAllah, saya doakan.

Indah, kan? :')
Betapa kalau tiada maghrifah dari Tuhan,
kita mungkin saja takkan pernah dapat hidup tanpa resah di dunia,
mengenangkan timbunan dosa yang tak terampunkan
.
Allah.

Kak Ha katakan pada kami sewaktu usrah petang menjelang Maghrib tadi, sewaktu Allah Taala tanyakan siapa di antara ciptaanNya yang sanggup mentabir bumi, tiada siapa yang menyatakan persetujuan.

Tumbuhan menolak, burung menolak, bahkan gunung-ganang juga menolak. Hanya Nabi Adam a.s yang sanggup mentabir bumi. Sebab tu, kita-kita ni, digelarkan khalifah Allah di muka bumi. :)

Dan saya sukakan usrah yang sebegini. InshaAllah mahu teruskan berusrah bila balik ke Malaysia, dengan izin Tuhan.

1 comment:

♥♥ atie ♥♥ said...

salam nuha..

akak pun selalu marah pada diri sendiri..selalu...selalu sgt..


huhuhu....