Sunday, October 10, 2010

jawapan.

Pagi tadi, kurang lebih pukul 8. Henfon yang di atas katil berdering kuat. Jujurnya terkejut jugak. Entah siapa menelefon pagi-pagi waktu seluruh warga Mansurah sedang ligat menyiapkan diri untuk ke kuliah.

Aku lebih-lebih lagi. Dengan si Chitah di sebelah tengah menggosok (see? aku bagi nama kau selit sekali :p).

Em, si pelamar melamar lagi untuk kali kedua. Dan kali ini, dengan keyakinan yang lebih dari yang pertama kali lamaran dihulur, aku katakan "insyaAllah," dengan senyuman. Er, kira aku setuju lah dalam berkias.

:)

Sebetulnya jantung sedang berdegup laju di saat jari jemari leka menaip kata-kata yang akhirnya menjadi bacaan kamu. Allah. Redakan, redakan. Laju sangat sampai jadi sakit. :(
.
.

Rugi tak balik Egypt awal-awal tengok banyak kuliah yang kena cover semula. Kes pertama masih banyak yang tertangguh, ni dah nak habis kes kedua. Hah. Bagus lah tu. Isnin ni dah dapat kes ketiga.

Hebat sangat dah.

Dengan tuisyen malamnya, siapa lah yang sudi tawar diri jadi musyrif...? :( Allah. Mudahkan, mudahkan.
.
.

Wahai mata pinjaman Ilahi,
tolong sedar diri.
usah memandang yang namanya ajnabi.
kamu bukan apa-apa,
kalau Tuhan menarik nikmatnya nanti.

Hati yang sukar untuk dipelihara,
minta jangan terus terleka.
bantu aku bina kubu
untuk terus berjaga-jaga,
kalau taufan "rasa" datang tanpa disangka.

Allah. Pinjamkan aku kekuatan untuk terus bertahan.

:(

4 comments:

Muhasabah Diri, Hiasi Peribadi said...

ehem2.mabruk nuha.sape melamar tuh> bila majlis?

Muhasabah Diri, Hiasi Peribadi said...

ouh.sori2.dah bace post sebelumnye..and dah tahu dah pasal ape.insyaAllah2.gudluck bkerja eh.

syarifah radiah ibrahim said...

moga terus diberi kekuatan
;)

nhmnrh said...

zaki

hahah. apsal zaki sorang je yg fahammmm? tak aci sungguh!

okee, insyaAllah. terima kasih utk galakan, :)

kak radiah

ameen, ya Allah. :')