Tuesday, October 19, 2010

I stand tall and still.

Bismillahirrahmanirrahim.

Rasanya sekarang aku dah boleh khabarkan pada hati-hati yang punya rasa ingin tahu tentang lamaran tempoh hari. Maaf, ya. Biar kamu menyangka sendiri sendiri :( Cumanya aku tak mahu mencanang berkompang bagai bila bendanya belum pasti.

Aku dah ditegur secara halus oleh Allah Taala yang kalau perancangan Allah tu melangkaui perancangan manusia.

Entah berapa banyak kali kan, kita mencanang kononnya hendak bertunang, menikah dan sebagainya, dipapar sana dan sini, tapi akhirnya... tak menjadi. Untuk itu, aku ambil langkah selamat. Mana lah tahu, hati yang sering dibolak balik ni berubah keinginan.

Kan haru tu.

Tapi alhamdulillah, segala pujian untuk Dia yang menciptakan segala, aku tetap dengan keputusan yang satu ni. Aih, lega bila semuanya dah bermula. InsyaAllah takkan menoleh ke belakang lagi.

Hmm, insyaAllah... gadis yang kamu sedang baca tulisannya ini akan menjadi mentor usrah buat adik-adik di tahun satu. Hee. Satu tanggungjawab yang besar, dan tak mudah, aku tahu. Tapi akan dicuba sedaya upaya. Dengan izin Dia, tentunya. :)

Aku antara orang yang sekarang ni merindukan halaqah dan mengimpikan kalau bakal jodoh dalam kalangan mereka yang menerima kasih tarbiyyah dari Ilahi. Aduh, tinggi pulak rasanya angan ni. Huk, (yang ini tiru kakak :p).

Semoga Allah redha dengan niat untuk membimbing adik-adik usrah dan dalam masa yang sama, untuk memperbaik diri sendiri. InsyaAllah insyaAllah.

Terima kasih, Tuhan. Kerana memberi hambaMu ini peluang untuk menyambung tugas Rasulku. :') insyaAllah aku takkan sia-siakan jalan yang Allah buka untuk menujuNya ni.

Doa kan? *muka berharap paling comel sampai kamu tak boleh bayangkan.

P/s: Middle semester exam tinggal kurang dari tiga minggu. Aduh. Tolong fokus untuk study ya sayang! ♥ Untuk yang kali ini, aku tak mahu lagi hempaskan harapan abah dan umi. :) If I succeed, kejayaan tu untuk abah dan umi tahuuu, he he.

8 comments:

nottingham said...

nuha, abah dan ummi tentu akan tersenyum puas akan kejayaan nuha nanti. kan gitu?

julie^beth said...

good luck sis!

nhmnrh said...

nottingham

hee. insyaAllah auntie. :) azam dan harapan untuk semester baru, hihi.

julie^beth

aduh, terima kasih sangat! :') insyaAllah insyaAllah.

aishah_conteng_je said...

hik hik

Allah dik, kalaulah boleh diputarkan masa kembali

nhmnrh said...

okay. yg 'hik hik' tu nanti mahu tiru juga, :p ngehngehngeh.

kakak nk putar masa kenapa...? :) insyaAllah nanti kalau diizin Tuhan kita jumpa lagi ya!

klau tk di dunia pun, di akhirat nnti nuha nk mintak pada Allah utk temukan dgn kakak.

:)

farahh said...

gudluck kak nuha (:
farahh pon exam awl bulan november nie ;D

Att Ashburn said...

salam nuha.
saya dah agak dah :)
alhamdulillah. moga Allah redha

yeppeo said...

salam nuha..
congratz!! and good luck gak utk mid semester exam eh.. FIGHTING! bitaufiq wannajah.. insyaAllah..