Thursday, October 21, 2010

Cinta di antara Benua Asia.

malam terakhir bermesra bersama, sebelum saya berangkat esoknya ke Mesir :'(

Sebenarnya nak letak 'Cinta antara Benua' saja tapi memandangkan semua pun dalam Benua Asia, maka terpaksalah jadi kurang dramatik sikit.

Yang paling kiri di Asia Tenggara (bahasa mudahnya Malaysia), yang tengah di Asia Selatan (kata lainnya India) dan yang paling kanan, di Asia Barat (kamu tahu saya di mana, hehe).

Okay sekarang semua pun tahu bila adanya tulisan ini, maknanya saya sedang merindukan dua makhluk indah ciptaan Allah Taala ni, T___T Rindu yang sudah menggunung dan tak mahu surut-surut.

Bayangkan, tiga bulan cuti di Malaysia, muka-muka ni lah yang saya mengadap saban hari. Ke mana-mana pun kalau tak berdua, mesti bertiga, ataupun beramai bersama. Salah seorang mesti ada.

Yang menculik saya keluar dari rumah pertama kali sejak balik ke tanah air pun, wajah ini juga. Yang setiap kali keluar, akan mengajak saya bersantap di Secret Recipe, wajah ini juga. Yang banyak berbual dengan saya tentang perasaan cinta pada Ilahi, wajah ini juga.

Mana mungkin hati ni tak cinta dengan mereka, :')

F, rindu kamu habibi. Seeing you smiling in those pictures of yours, I felt relieved, knowing that you're doing great. Keep that energy flowing, and I assure you that you'll be fine without us by your side.

Bila awak kata susah nak istiqamah tanpa ada kita di sebelah awak, kita rasa betul sangat sebab kita rasa yang sama. Tiba-tiba jadi payah. Mungkin sebab dah biasa ada awak ingatkan kita tentang sifat ar-Rahman Allah Taala. :')

Or maybe simply because you're my strength to survive, and one of the reasons for me to stand tall and still. I miss our chat in my room, I miss the moment when you showed me tons of video lectures by Imams & Sheikhs, I miss when we slept at Masjid Negeri; waiting to perform the Qiyamullail during Ramadhan.

I miss everything that involves you!

Q, please take good care of yourself. :) And your heart too. I don't wanna see you shattered into pieces. But if that ever happens (mintak jauhkan sangat ya Rabbi), we'll lend our shoulders and definitely our hands without hesitation, dear!

Bahibbukum ya sadiqati. ♥

P/s: You know you love me, teeheehee xxx Okay perasannya saya T___T

5 comments:

nottingham said...

nuha, awak bertiga buat medic ke? bangga ibubapakan!

nhmnrh said...

nottingham

hee. ha ah auntie. kitorang bertiga smua bakal doktor muslimah, insyaAllah.

:)

ameen, mmg harapan nk banggakan diorang, biiznillah.

syarifah radiah ibrahim said...

ukhuwwah, kalau yang bersandarkan kernaNya memang indah kan?
:)

Qu said...

saya suka post ini. :)

nhmnrh said...

kak radiah

Allah. terlalu indah, kak. :)

semua yg bersandarkan padaNya, tak pernah tak indah.

Qu

thanks Qu!! =D