Thursday, July 8, 2010

Into you like a train. Similar.

*gelak sakan* Adoii, cramp perut bila baca comments untuk entry sebelum ni. 'KLINIK SAKIT JIWA NUHA'. It sounds so wrong on so many levels eyy? Hahaha. Kalau betul aku nak pursue jadi psychiatrist, aku tak bukak klinik la kot, hihi.

Lebih proper kalau kerja di hospital. Ye tak? *sengih*
.
.
.

Amm (his initials actually). Lelaki yang aku kenal sejak aku Tingkatan 2. Boleh kata a 'high school sweetheart' atau lebih tepat 'an old flame'. Untuk rakan-rakan rapat yang tahu kisah ini, kita maksudkan Roti eh, Roti.

Pelik kan kalau tiba-tiba sangat nak cakap pasal Amm?

Padahal kisah aku dengan dia dah terkubur selari dengan habisnya zaman persekolahan. Memang dah kasi noktah lama dah. Cuma memang ada sekali dua masih bertanya khabar, saling membagi semangat.

Setakat itu. Sahaja.

Aku rasa sejak aku kenal Amm, aku memang banyak pendam segala jenis rasa. Dengan kenal dia, aku jadi tahu untuk senyum walaupun hati tengah kena siat. Aku jadi tahu macam mana nak 'kenen'kan seorang kawan baik dengan Amm macam antara kami tak ada apa.

Aku jadi tahu untuk kerling pada dia sesaat dua dan kembali tumpu pada ajaran cikgu di depan. Dan jadi tahu untuk toleh ke belakang, dan cepat-cepat pandang depan balik sambil tersenyum geleng-geleng setiap kali ada tuisyen malam.

Aku jadi tahu untuk 'mesra' dengan dia dalam text messages, sedangkan kalau di sekolah tak pernah nak tegur, jarang nak senyum. Padahal satu kelas tu. Dan kalau dia tegur, (atas urusan sekolah je biasanya) aku jadi tahu untuk layan dia acuh tak acuh.

Sekali lagi macam antara kami tak ada apa.
Hah. Aku jadi tahu semua tu.
Sebab tu yang tahu apa yang ada antara kami, cuma dua tiga kerat saja.
Boleh bilang dengan jari.

Kenapa aku jadi ingat semua ni tiba-tiba?

Sebab kelmarin dia hantar mesej pertama sejak aku pulang ke tanah air. *senyum* Cuma dia sorang yang boleh buat aku tinggalkan phone lepas tekan 'open message', selama 10 minit, sebelum tangan terketar-ketar dan jantung kena brain freeze, untuk baca apa yang dia tuliskan.

Kenangan sungguh ni. Memang manis bila diingat, tapi untuk ulang balik apa yang telah aku buat, untuk rasa apa yang aku pernah rasa, aku tak rasa aku sanggup lagi.

Takkan pernah lagi sanggup kot.

5 comments:

miEz haNeM said...

xoxo....

:)mowning

-hazen said...

=]

nhmnrh said...

hanem

heee. thanks! :)

hazen

*senyum kembali*

W M Najib said...

seghonok ye akak kita.
hhaha

nhmnrh said...

hahahha.

cehhhh! perli orang yeeeee.
haih, dulu lah seghonok. skrg takde maknanya.

:p