Saturday, July 31, 2010

hilang.

Cameron Bharat Tea Plantations.

Dua hari menghilangkan diri ke Tanah Tinggi. Pertama kali jejak ke tapak tanaman teh, rasa Subhanallah, indahnya! *senyum* Senang hati dapat meluangkan masa dengan keluarga terchenta.
Seronok main 'lat tali lat. tali tam plom' (i'm bad at making sounds -.-") dengan abah dan adik-adik untuk tentukan siapa tidur luar. Adik bongsu kesayangan bila kalah terus merajuk taknak keluar bilik dah. Cute as always.

Pertama kali mabuk darat dengan sangat (diulang, sangat) teruknya. Dah tak mampu nak lalu jalan bengkang bengkok macam ular kena palu. Dah tua, mungkin? Hmm.
Ini nikmat yang tiada tanding. Berlumba pergi petik strawberry secara sendiri sambil terbongkok-bongkok macam pencuri semata-mata nak cari strawberry yang terbaik; merah dan gebu.

Tips makanan; strawberry cicah susu pekat is WAY better dari cicah coklat.

Dua hari penuh makna. Dua hari penuh cinta. ♥

:')
---

Selepas difikir-fikir, mungkin Allah belum kasi izin untuk aku jadi fasi Kem Smart Solat tu kerana solat aku sendiri belum sempurna. *senyum nipis* Mungkin kalau aku yang ajarkan adik-adik di sana tu untuk bersolat, mereka jadi kurang minat untuk mendengar.

Makanya sekarang aku redha. Hilang lah kamu, rasa sedih. Lenyap lah kamu, rasa terkilan. Ini kan ketentuan Tuhan? Kita cuma mampu untuk merancang, yang katakan ayat 'Kun faya kun' tu, tetap milik Dia.

P/s: Kena belajar untuk lebih cepat redha dan menerima. Hmm.

No comments: