Sunday, July 11, 2010

buatmu puisi terpendek 2.

Dan kalau apa yang terjadi satu petunjuk.
Untuk aku benar benar lupakan apa yang pernah terjadi.
Sesimboliknya terpadam semua jenis kenangan.
Kalaulah.
Kalaulah.
Kalaulah kalau itu jadi benar.
Untuk kesekian kali.
Aku kini rela lepaskan kau pergi sepenuhnya.
Pergilah.
Pergi.
Tanpa membagi kesan.
Biar makin jauh.
Biar makin tak teringat.
Supaya aku lupa apa erti sakit.
Apa makna kepercayaan dihancurlumatkan.
Apa maksud kehadiran seorang insan.
Yang datang beri rasa bahagia tiruan.
Yang hadir hanya cuma untuk melukakan.
Cukuplah.
Cukup.

Aku mohon kalau itu jadi benar.
Makanya.
Nuha Muneerah, sila tolong sedar.
;Shah Alam, 6.34pm

p/s: Awak dah tak ada tempat lagi dalam dunia saya. Lupakan semuanya.

3 comments:

~ a for ana ~ said...

apekah??? sabar ye...

Emilia Emira said...

nuha~sbr jea laa ekk...

Nurulhana2000 said...

umi setuju... sila tolong sedar ya.. hehe..