Friday, June 18, 2010

kotak kisah lama dibuka sementara.

Untuk masa yang pernah dilalui,
Untuk kelmarin yang berselirat luka,
Untuk semalam yang penuh manja dan lara,
Untuk kisah yang menjemput tangis,
Untuk cerita yang buat senyum sedih dalam paksa,
Untuk kasih yang disia-siakan,
Untuk sayang yang dipaling dan diragut pergi,
Untuk cinta yang sudah takkan ada,
Untuk getar di hati yang sudah berqiam,
Untuk irama yang sudah canggung nadanya,
Untuk keikhlasan yang dipejam matakan,
Untuk payah dalam cuba melupakan.

Untuk semua semua itu, terima kasih banyak-banyak, awak!
-nhmnrh-

*senyum sumbing*
Aku yang dulu itu sudah tiada, kalau itu yang kau tanyakan.
Walau aku bingung, atas alasan apa soalan itu kau lontarkan.
Aku kira kau sudah bahagia berlumur berdua, apa mungkin aku salah...?
*terdiam*
.
.
Dan kisah kisah 'kita' itu sudah aku padam lenyapkan.
Maaf, aku takkan nyalakan kembali untuk hanya seorang 'kau'.
Jangan pernah meminta lagi kerna aku takkan pernah memberi.
'Kita' itu sudah takkan ada lagi seterusnya.
Sekiranya kalau ada...,
Then that will cost me a hell to pay, as a manner of speaking.
Dan aku takkan pernah rela. Heh.

--> Maaf, terpaksa dibuka kisah lama kerna 'seseorang' perlukan pengertian. :)

No comments: