Friday, May 28, 2010

I present to you, my Spongebobs.

Eh, rasa pelik letak huruf 'S' belakang nama Spongebob sebab sekali pandang macam benda lain, -.-" Errrrrr, lantak. Hari ni yang aku nak kisahkan tu lebih dari sekadar "Who lives in a pineapple under the sea", yang dulu kalau Aiman masih kecik dia selalu jawab "boboqepant", haha rinduuuu.

Ye, lebih dari sekadar itu. :)


Pertama dan Kedua.
Emak dan ayahanda. ♥ Takkan ada manusia lain dalam dunia ni yang lebih kenal aku, tapi tetap terima aku untuk siapa aku, tak kisahlah macam mana teruknya aku (ini dulu, cehhhaha), selain daripada dua orang yang aku paling paling sayang dalam dunia ni. :')

Takkan ada. Kot. Dan untuk tu, umi dan abah orang punya Top 2 Spongebobs, he he.

Ketiga, Keempat, Kelima dan Keenam.
Adik-adik gue, :) Ijah, Anan, Mar, Maman. I may not be the perfect eldest sister that you guys wish you guys could have, but despite of what we've been through, you guys do know that kakak loves all of you, kan kan?

Thank you sebab still sabar dengan kakak walaupun kakak selalu marah korang, selalu buli korang, selalu sakat korang... But I'm improving, insyaAllah. Nanti kakak balik nilai sendiri okay! Hehe.

:))

Dan sebab kakak sayang korang, kakak bagi lah semua adik-adik kakak jadi Spongebobs kegemaran korang niii. xD

Ketujuh.
Nabihah Mohd Hashim. Dia antara kawan yang kenal aku paling lama, dan bertahan dalam dunia aku sampai sekarang. Apa, ingat senang senaaaang je ada orang boleh survive dalam dunia aku? Eii, susah tau.

Kenal sejak sekolah rendah. Rapat sejak Tingkatan Satu. :) Banyak benda yang kita dah kongsi berdua, kan? Be it the school sweethearts, studies, pokok pangkalnya segala benda! Dan aku tahu jodoh persahabatan kitorang memang panjang, kalau tak, takkanlah Nabihah ni ada di Alexandria sana tu sekarang.

Okay dah mula perasan. Hehe. Cik Bieee, sayang kamu rindu kamuu. Ada masa turun Mansoura lagi ye? :) InsyaAllah kalau ada kelapangan kita naik Alex jumpa awak pulak, heee.

Oyya. Dengan ni, awak Spongebob kita. Terharu tak? Terharu tak? ;p

Kelapan.
Zahidah Hamizah Mohd Hamidy. Ini lagi satu teman rapat aku. Kenal lepas sama-sama baca ikrar dekat Dewan Sinar untuk jadi pengawas sekolah. Huuu, nostalgik! Kawan yang kenal aku luar dalam, yang tahu bila nak tenangkan aku, bila nak peluk aku, bila nak bagi semangat pada aku, bila nak mendengar celoteh aku.

Dengan rasa yang aku tengah rasa sekarang, kalau dia ada sebelah aku, she'll know exactly the right words to say to make me feel better. :')

Zah, if you do happen to read this somehow, I just wanted you to know that I miss you very dearly. Rindu nak kongsi rahsia yang kita berdua je tahu. Serius rindu. And sekarang banyaaaaaak sangat benda yang kita nak cerita dekat awak. Hmph.

Love you, Zah. :')

Kesembilan.
Nurfathin Farhana, my habibi, hehe. Actually kita kenal awak pun dah lama en? The first time I laid my eyes on you, when we were 10 years old, if I'm not mistaken. Darjah empat, kan. You were a transfer student, :D

Teringat zaman kita selalu datang rumah awak nak buat folio, study group, lepas tu buat yang bandar atas bulan yang Cikgu Mimma suruh buat tuuu lepas tu paling lawak bila kita wajibkan orang lelaki bandar tu pakai kain pelikat dengan singlet Pagoda dekat rumah dan orang perempuan pakai baju kelawar!

Hahahah, sumpah tak boleh lupa la yang tuuu, xD Tak tahu awak ingat ke tak, he he.

Okaaaay the reason you are on my Spongebob's list, is because you are a very dependable friend and I can depend almost everything on you. :) Macam kes baru baru niii. Awak balik rumah dari kelas terus online untuk redakan kecuakan kita. Omaigod, serius lah terharu! :')

And for that, you deserve to be my Spongebob! ♥

Kesepuluh.
Chopsy. Huui, ramai ni. Manie, Rabie, Syafu, Anis, Ain, :) Err, tahukah yang Chopsy tu sebenarnya a reverse word from Psycho? Haha. Kitorang memang sangat psycho, tiada yang benar melainkan yang benar benar belaka. :D

Diorang ni kawan-kawan yang bantu aku untuk lepas zaman mid-adolescence yang penuh mencabar yang kalau salah pilih kawan memang boleh lingkup dan bertambah jahil zaman remaja aku.

Alhamdulillah, dalam psycho psycho kitorang, pelajaran masih lagi jadi keutamaan. Nak dijadikan cerita, semua geng kitorang dapat 8As PMR dan dapat tawaran masuk asrama penuh. Sumpah bangga berkawan dengan diorang ni semua.

Kali pertama dan terakhir aku bersemangat study group siap beli buku latih tubi yang sama semua dengan diorang, lah. Stay back dari sekolah pagi sampai petang dekat kantin, kadang-kadang dekat surau. Cipta fomula pelik pelik supaya senang ingat.

Haiiii, rindunyaa! Alhamdulillah, persahabatan tu masih kekal sampai sekarang. Ya, saat aku tengah taip ni pun masih kekal lagi, masih bercontact lagi. :) Paling tak boleh lupa last gathering kitorang buat dekat Tasik Shah Alam. Bila nak berpisah tu, memang drama lah.

Sedih, sebab aku sangat-sangat sayangkan diorang. :')
.
.
Okay habis dah Spongebob dalam hidup aku hehe. Sekian. Nak kena sambung balik baca Immunology. :/

5 comments:

-hazen said...

peh.

suka lah jawapan patrick!

FiRsYa MeLisSa said...

love ur words dear~~
banyak tul spongebobs kamu..
heheh..hope kekal sampai akhir hayat...

ada msa tengok2lah blog kita gak..
Pelangi-Pelangi Cinta

nhmnrh said...

hazen

kan?

mmg spongebob kawan mithali la camneh. hihi.

firsya

thankyouuuu, terharu! *lap air mata. hehe mmg banyak! i tend to appreciate all the people in my life. :))

insyaAllah bila ada kelapangan. :)

shadah..♥ said...

rindu awk duh.
masa ko nk cuti, aku da msuk balik u.
drama gile masa last gathering tu.

Nurfathin Farhana said...

Nuha Muneerah Abdul Hakim, sya sgt syg kamu! Allah Taala sajalah yg tau perasaan ni =D.. sgt rindu nuha pastu tergerak bukak blog =) then nmpk post ni huhu~~ bru je bace! sgt sweet (terharu) :').... ah kita igt time Pn Mimma pastu ade musim choclate la hehe then sgt btul! yg pkai kain pelikat tu sgt la klaka idea nuha la tu pastu sume stuju.. tp tu knangan sgt best sukeee! =)) n no worries u can depend on me no matter what insyaAllah... i dun noe when n how but then ukhwah ni tbe2 jadi special kn for the past months... maybe it's because of HIM =D
p.s: x sabar nunu balik!! =((