Saturday, April 10, 2010

i used to be a faker.

And a very good one too. I used to be really good at hiding my feelings, not letting anyone dare to know and see, what's going on inside me. Yes, I used to keep my thoughts to myself, as I am afraid it would hurt others.

Sometimes, I wish I could be that secretive person again.
But.
I think I've lost her to time as I grew up.
:'(

Aku rindu. Rindu bila hati ni sakit, aku masih mampu tersenyum lesu. Walaupun hati ni macam tengah hancur, aku masih mampu ucapkan "Tahniah". Dan masih mampu bagi senyuman pada orang ramai sedangkan aku keresahan.

Rindunya nak jadi kuat.

Hari ni, dah bergelen air mata aku jatuh tanpa sebab yang logik. Mungkin mainan perasaan. Mungkin. Tapi selebihnya aku rasa aku tak cukup kuat untuk bertapak kat sini sekarang. Macam bila-bila masa boleh jatuh.

Tuhan, aku masih lagi hambaMu yang lemah.

Tadi, saat aku rasa tak stabil dalam segi emosi, aku terus online ym dan sesaat lepas tu, seorang sahabat buzz aku di ym. Farhat. Ah, kau memang selalu ada waktu aku betul-betul rasa tak ada siapa lagi untuk aku kongsi masalah aku selain daripada keluarga tersayang.

Farhat: Salam. Nuha... Kenapa ko unstable emotions nieh? Ada ape2 ke?

Cukup dengan soalan kau tu, kau dah buat aku terharu. Kau patutnya tak payah kisahkan masalah aku yang entah apa-apa ni. Masalah kau lagi berat. Tapi macam kau selalu cakap, hidup kau memang untuk orang lain berbanding diri sendiri.

Haih. Mana lah aku nak cari kawan macam kau ni lagi Paat oii?

Banyak nasihat dia yang membukak mata aku dan buat aku tenang hari ni. Thanks a lot, Paat. Kau lah sahabat aku dunia akhirat, insyaAllah. Tak sangka kawan yang aku kenal comot-comot masa sekolah rendah dulu boleh jadi antara sahabat yang terpenting bagi aku. :)

Antara nasihat beliau;
tman yg ko anggap lifepartner da xde... tp PENJAGA & TEMAN yg jaga ko dr idup shinnga ko mati sntiase ade... so dont worry lah..... ko sggup tggalkn die krn cinta ko kpd DIA... dan DIA x akan sesekali mmbiarkn nasib hambanya yg sudi bkorban demi hubungan hambanya kpd Dia dgn sdiri wlupun skelip mata...

One of the precious friends I ever had in my life. :')
Semoga Allah terus memberkatimu untuk segala yang telah kau lakukan untuk orang lain, sahabatku.

Ameen.

P/s: Skype sejam lebih dengan keluarga tadi adalah sangat OooLaaLaa. xD

2 comments:

Abd Hakim said...

Thank you Farhat tolong tolong tengokkan Nuha. Uncle owes u a lot

Nurulhana2000 said...

Auntie pun gitu juga. Semoga persahabatan yang ikhlas kerana Allah taala sentiasa mendapat payung keampunan dariNya.