Friday, March 26, 2010

i need one; badly.

Jar of Optimism.
Where can get one of those? :/

Minggu yang susah, yang payah, penuh tekanan, yang akan ada banyak drama dan air mata (aku teka), yang akan ada jeritan sana sini dalam hati. Untuk aku.
Come on la sayang, mana pergi optimism kau? Kenapa nak fikir negatif sebelum kau mencuba?

Okay.
Minggu ni minggu yang akan
ada banyak pengalaman.
Minggu yang jadi guru untuk ajar aku
Time Management.
Minggu yang akan tunjuk aku apa
erti group work dengan pbl 19.
Minggu yang sedarkan aku buat
kerja tu jangan bertangguh!

Kan indah. :)

Sebenarnya minggu ni giliran group aku untuk present kat depan all the doctors and half of my batch. Ish, seronokk! T___T

Nasib baik tadi dah jadi scriber untuk case HIV ni lain kali dah takpayah dah jadi chairlady ke scriber ke kasi peluang kat orang lain aku dah boleh relax duduk dekat kerusi dengar bebelan Dr. Amir oh sukanya! *Semput nafas cakap ayat ni kuat-kuat, -.-"

Tak tau kenapa tapi jadi scriber buat aku jadi lemah dalam ejaan dan pendengaran! Eeee, benci. Berterabur semua maruah aku siapa nak kutip?

Oyya, tadi Dr. Amir katakan sesuatu pada kami; anak-anak pbl Group 19 dia. *Ceh, baru 5 minggu bentang kes dengan Dr. Amir, aku dah angkat diri sendiri jadi anak dia. Agak-agak, aku yang patut cuak atau Dr. Amir? Hihi. xD

"Being a doctor, you can smell and see things that normal people cant. Don't be disgusted or surprised with your patients' conditions. Should learn how to control your emotions and sometimes, be emotionless. To others, they might be a criminal, but to you, they are Your Patients."

Darn true. :)

Baru lepas baca belog Hani; my colleague. Okay lepas dia laid it out like that pasal exam semua tu, semua benda pun jadi menakutkan and yes, aku tengah sangat cuak sekarang sebab masa lajuuuuu sangat dan macam nak study pun takkan sempat takkan sempat! Oh boy.

Nak pergi sambung mencuakkan diri. Eh, tak. Nak pergi buat objektif case minggu ni lepas tu nak cari bahan untuk presentation.

Ganbatte ne, sayang! ♥

2 comments:

Nurulhana2000 said...

Way to go sayang.

Syida Shukor said...

sabar ya . tekanan belajar memang macam tu (: