Wednesday, February 24, 2010

hari ni hari baru.

Assalamualaikum wbt.

Cakaran I.

Wow. Pagi ni aku dah masuk Semester 2 sebagai student Medic! Tahniah, Nuha! (Perlu eh?) -.-" Kalau kau tanya perasaan aku, aku dengan senang hatinya menjawab aku tengah sangat tak sabar! Memang tak boleh sabar habis dah ni. Atau kau boleh translate ayat tu menjadi; aku tengah teruja yang bertempat. Hehe.

Keputusan final exam semester 1, aku akan jadikan pengajaran, insyaAllah. :) Membiarkan pisang berbuah dua kali adalah a big NO NO, lah kan. Lain lah kalau aku rasa aku dah lama hidup kat bumi yang fana ni dan berani untuk menjawab dengan ayahanda. HAHA. Itu lain cerita.

Maka aku dah buat keputusan untuk memblog bila masa aku rasa aku nak blog saja dan bukan ikut suka. Haaah? Apa kau cakap ni? Err, kejap lah aku membaca balik apa yang aku mentulis di atas ni.

HAHAHAH. Mintak sorry. Aku senget sekejap. Lepas aku baca balik, ayat kat atas tu maksud dia dua-dua pun sama. -.-" Aku macam biasa malas nak mendelete sedangkan dah menjadi ayat, biarlah dia terus menjadi ayat (?).

Bunyi macam peribahasa tapi bukan, hihi.
Okay aku bagi ayat nak mintak pensepak lagi.
Mintak sorry.
... Aku tak mahu naik lori. Hehe.
It magically rhymes heh. :p

Ehh! Aku sebenarnya nak cakap aku akan memblog kalau ada keperluan saja dan bukannya hari-hari aku makan apa pun aku nak cerita. Dah tak ada kot eh lepas ni entri macam tu? *Berfikir* Tapi tahu lah kan, aku blog pun ikut suka hati aku maka kalau ada jugak entri sedemikian rupa, sila lah skip demi kebaikan hati anda.

Kang hati anda sakit kang baca entri tak semenggah aku siapa yang susah? Aku tak susah sebab kerja aku bukan jaga hati orang. Huhuhu. Ini statement berani mati nama dia. Aku selalunya bukan orang yang jenis cakap lepas macam ni. Sila percaya. *Buat muka yang boleh dipercayai*

Cakaran II.

Yang ini pun pasal pelajaran jugak. Aku kalau dah determined, kau jangan main-main sama aku. *Tetiba. HAHAHHA. Bajet je aku nak mengugut macam tu, padahal kalau kau baca dengan nada yang manja, dia jadi ayat yang penuh dengan kasih sayang. HAHAHHA. :p

Untuk semester 2 ni, aku taknak kecewakan emak dengan ayahanda lagi. Tapi paling penting, aku tak nak hampakan diri aku sebab mungkin sampai satu tahap aku boleh lost faith with myself kot? Err, seram.

Aku kalau boleh nak istiqamah dalam bersemangat nak belajar ni. Apakan daya... syaitan tu sentiasa ada nak menggugat iman dan pendirian aku. T___T Tapi tak apa. Aku akan cuba sedaya upaya melawan dia! *Kyyaaaaah~

Ahli Beit yang mana program Manchester tu, Selamat Mula Kuliah, heh. Untuk Bella, Ganbatte ne! Jangan putus asa walaupun program Regular memang ada sikit payah. May the force be with you. :)

Oyya, untuk ahli beit yang masih kat Malaysia sanaaaa. Ye, Penguin, awak! Tak reti-reti nak balik? :p Hehehhe. Gurau. xD


4 comments:

redbirdfe said...

nuha~ awk sungguh mempunyai pemikiran yg positif! salute laaa. hihi

nhmnrh said...

iqa

heheheh. terima kasih ! :))
jom kita sama2 bersemangat yeaaaah~

shadah..♥ said...

gud luck nuha!!!

Nurulhana2000 said...

Ganbatte ne Nua chan!