Sunday, January 3, 2010

sesuatu tentang sempurna.

Picture Credit to TaQi Cronoz.
Assalamualaikum wbt. :)

Kau bagiku sempurna...
Di mataku kau begitu indah
Kau membuat diriku
Akan selalu memujamu...
;Sempurna by Gita Gutawa.

Orang selalu nak cari kesempurnaan. Macam aku. Bukan semua benda aku hendakkan dia menjadi sempurna. Kadang-kadang, yang 'effortless' tu nampak lebih tinggi nilai dia walaupun ada orang kata, Effortless is Nothing. Oh well, I don't think so. Pendapat masing-masing. Kan?

On the other hand, menjadi seorang perfectionist tak menjadikan diri kau cool.
Percayalah cakap aku.
I'm an 87% Perfectionist. *Am not bragging, excuse me.
Kalau kau seorang perfectionist, selamat datang ke dunia Cerewet. Haha.

Being a total perfectionist, aku letak high standards dalam semua tindakan dan keputusan aku. Dan bila aku rasa aku tersalah langkah, aku akan jadi macam semalam. The so called 'today is one of those days' behavior. Ye, jadi seorang yang kononnya perfectionist adalah sangat payah. *Aku letak konon sebab aku bukan 100% perfectionist. :)

Kenapa payah?
Because there are so many things that are not up to my expectations. And oh boy, I hate that. Because I will feel like the things that are not up to my expectations as a total failure. In the end, I will feel like crap. Tengok. Bukan ke payah?

Contoh macam ni. Katakan aku minat seorang lelaki yang aku bagi nama dia Iqram. Semua orang kata Iqram tu terlampau perfect. Semua tentang dia marvellous. Dahlah dia student medic, anak orang berada, rupa lagi lah berbanyak boleh tahan, lepas tu berkemahiran pulak. Cakap sikit hati mana yang tak tercair dan tertawan dan segala 'ter' yang ada dalam dunia kasih sayang ni.

Unfortunately, definisi 'sempurna' yang orang lain hebahkan tu tak menepati kesempurnaan yang aku hendakkan. Payah kan payah kan? Dan hanya sebab that slight mistake of his, sekarang aku dah hilang hormat pada dia. Apatah lagi nak mengendeng mengintai pergerakan dia. Buatlah baik sebanyak mana pun, cakaplah benda semanis gula pun, I'm truly deeply sorry. You don't make a cut into my world. >:)

Payah kan? The truth is, 'every people is sick of living up to the perfectionists' standards. And the perfectionists are probably even sick of them themselves'. Aku terasa. Bahahaha.

P/s: Kau boleh judge aku berdasarkan entri aku ni tapi ingat, DON'T BE SO QUICK TO JUDGE ME, AS YOU SEE ONLY WHAT I CHOOSE TO SHOW YOU. :)

1 comment:

Nurulhana2000 said...

I see the positive side of being a perfectionist...just be yourself dear.