Thursday, January 7, 2010

aku sudah dewasa sekarang.

Assalamualaikum wbt.

Semalam aku ditimpa musibah yang boleh tahan tragis... Mungkin saja engkau akan gelak bila mendengar kisah aku, maka biar aku simpan cerita ini dalam hati dan biar orang yang terdekat dengan aku pada saat ini saja yang tahu apa yang berlaku sebab kalau engkau minta aku ceritakan dari pangkal hingga hujung, I might end up crying again. And that was the last thing I want to happen right now.

Dengan final yang tinggal less than a month...
Pergh, memang menduga ketabahan aku.

Terima kasih, sepupuku Syifa yang kelam kabut menenangkan aku bila tangisan aku semakin liar, dan terima kasih sangat buat si dia yang menemankan aku selama satu jam di talian semalam. Heeeeeeeeee. I appreciate it a lot. ♥

Haih, Nuha. Kau dah dewasa sekarang. Tahun 2010 ni kau 19 tahun. Untuk apa kau menangisi kejadian semalam? Itu baru dugaan dan musibah kecil yang Tuhan turunkan pada kau. Ingat, sayang. 'Tuhan takkan menguji hamba-Nya diluar kemampuan mereka'.

:)

Senyum, lah. Bergembiralah, Nuha. Kerana sesungguhnya Allah menguji engkau untuk menilai tahap keimanan engkau dan kerana Dia menyayangi engkau sebagai hamba-Nya.

:)

La tahzan, sayang. Don't be sad. Allah senantiasa bersama hamba-Nya yang sabar menerima ketentuan-Nya. Engkau juga mahukan begitu, kan? Pasti ada hikmah atas kejadian yang menimpa engkau semalam. Hikmah yang mungkin engkau tak dapat melihatnya sekarang tapi akan diketahui lambat laun, insyaAllah. Maka senyum, lah wahai diri. Jangan terlalu bersedih pada perkara yang tak sepatutnya engkau tangisi.

:)

Ya Allah, sesungguhnya aku adalah hamba-Mu, anak hamba-Mu; Abd. Hakim b Husin dan anak hamba-Mu; Nurulhana bt Hussain. Ubun-ubunku dalam genggaman-Mu, hukuman-Mu berlalu kepadaku, Qada'-Mu kepadaku adalah adil, aku mohon kepada-Mu dengan setiap nama yang telah Engkau berikan untuk diri-Mu, atau yang Engkau turunkan dalam kitab-Mu, atau yang Engkau ajarkan kepada seseorang daripada makhluk-Mu atau yang Engkau simpankan dalam perbendaharaan ghaib dalam ilmu-Mu, agar Engkau jadikan al-Quran sebagai penyejuk hatiku, cahaya dadaku, pelenyap dukaku dan penghilang kesedihanku.

Amiin Ya Rabbal Alamin....

Ya, aku sudah dewasa sekarang. :)

6 comments:

Amir Naseem said...

THUMBS UP!!!tabahkan hati menempuhi dugaan yg bakal dtg...

Fatin Ashifa Roslan said...

Jangan give up :)
Take care !

Amir Naseem said...

hee ur welcome~:D

Nurulhana2000 said...

Semoga Allah makbulkan doa Nuha..juga doa umi dan abah untuk kesejahteraan dan kejayaan Nuha dan adik-adik.

LaLaLovy said...

im your new follower.. i love your blog..

nhmnrh said...

thank you saaaaangaaaat ! :D