Sunday, December 20, 2009

kesian hati aku.

Baru dapat tahu sesuatu yang mencengkam hati kejap tadi. :( Tak tahu nak cerita macam mana tapi hati aku yang sekeping ni macam dah ditikam sampai tak ada belas kesian lagi dah. Nak kata hati tak sakit, memang sangat menipu. Aku dah sangat sebak kat sini. Meroyan aku menjerit satu rumah tadi memang gila tragis.

Aku fahamlah chemistry memang zero. Real human communications pun ilek tapi limitations homosapiens pun tak ada apa cerita? Bukan sekali dua lah weh aku perhatikan. Aku ingat physiology tu unik tapi you know what? Kau hampakan aku. Interactions kau bukan commensalism tapi parasitic!

Aku tak kisahlah weh kalau kau 'ngap' ikan sungai tapi....
Kenapa?

Kenapa mesti ada illusory interactions dengan dia...? Kenapa dia weh? Dah tak ada orang lain dalam dunia ni lagi dah? Dah elok dengan ikan sungai tu cukuplah. Tu lah, aku dah bayangkan situasi ni dari awal-awal lagi dah. Dan aku dah warning awal-awal apa post-scenario yang mungkin akan berlaku. Jangan kata aku tak bagi warning.

Hati aku sakiiiiiiiiit. :'(

Kalaulah boleh tukar hati baru... Aku nak buang hati yang penuh dengan rasa ni kepada hati yang kosong tanpa rasa. Biar aku feelingless pun tak apa. Tak payah rasa sakit macam ni. Tak payah nak beremosi tak payah nak terasa! Apa semua pun tak paa...

Astarghfirullah hal'azim......... Apa yang aku cakap ni..?

Ya Allah Ya Tuhanku, aku mohon agar Kau kurangkan kesakitan ini dan Kau lupuskanlah segala jenis rasa yang pernah ada jika benar tiada perlu ada rasa antara kami supaya aku mampu tenang... Tenang menghadapi segala ketentuan-Mu. Juga supaya ukhwah yang terbina ini takkan terlerai semata-mata kerana seorang hamba-Mu yang berkiam di ruang rasa ku. Sesungguhnya Engkau yang Maha Mengetahui apa yang terbaik untuk hamba-Mu ini. Amiiin Ya Rabbal 'Alamin.

:') Aku dah sedikit tenang.

Assalamualaikum wbt & selamat malam.

3 comments:

Amir Naseem said...

knp ni?ada masalah ke?

Qu said...

nuhaaa, whatever that you're facing right now, just be strong okaaay? Things happen for a reason, and apa-apa pun, the best solution is to turn to the Almighty One. :) :)

Nurulhana2000 said...

Allah tidak akan menurunkan dugaan buat hambaNya sekiranya hambaNya itu tidak mampu untuk menanggungnya...jadi anggap la setiap cabaran yang datang untuk menguatkan lagi ketahanan diri kita... take care Nua.