Friday, September 4, 2009

gosip zaman dulu kala.

Ada pepatah Inggeris mengatakan secara sinis;
there should be a better way to start a day than waking up.

Maka semasa sahur tadi aku telah 'bergosip'. What a NICE way to start a day eh? *laughingoutloud. Alaaa.. aku 'bergosip' pun dengan family terchenta sajaaa, HEHE. And by putting the inverted comma to the bergosip word, I don't actually mean that we were bad mouthing people or whatsoever. Err. Kitorang masih kenal ini bulan Ramadhan la okkay?

Bieyto: Oh oh, kalau bulan lain maknanya boleh lah mengumpat eh?

Nuha: Malas melayan kau. Tepi, tepiii *jelir lidah secara comel, HAHA.

Dan orang 'digosipkan' tu bukan orang asing dalam keluarga tapi budak rancak bergaya ini. Siapa dia? Beliau ialah yours truly. Maksud dia, aku yang digosipkan pada waktu sahur tadi T____T Ayahanda la pergi mula membawak nostalgia lama ke atas meja makan. Habis dah termalu aku ditempat kejadian, HAHAHAMBIKKAU.

Ini tu bukan gosip apa pun, cuma ayahanda dan emak pergi membuka kisah lama semasa aku kecil-kecil dulu. Ada yang memang aku masih ingat sampai sekarang tapi ada jugak yang bila ayahanda cerita tadi baru aku teringat balik, HIHI. Sangat seronok ouh dengar karenah sendiri dari ayahanda dan emak. Lepas tu bila habis cerita mulalah mereka perli-perli manja anaknya yang dulu dan anaknya yang sekarang. HAHAHABISTERASAWACAKAPLU T______T tsk.

Kisah Satu.

Kalau ikut cakap emak dan ayahanda, sewaktu kecik dulu aku sangat gilakan bas. Bas? Yee, bas. Bas mini ke, rapid Klang (macam ada -.-") ke, pekerja ke catar ke apa ke, semua aku suka. Itu sebelum aku pindah Shah Alam, of course. Obsesnya aku terhadap bas sampai satu masa tu, aku sanggup heret ayahanda pergi stesen bas hanya untuk merasa naik bas pusing satu kawasan kampung. Bolehhh takk? AHAAHAHA. Maka merasa lah aku naik bas akhirnya. Thanks, bah :')

Aku rasa la kan, aku gilakan bas sebab bas tu nampak macam sangat tough lepas tu boleh muat banyak orang dalam dia macam cool gilaaa masa tu. *Ini pandangan budak umur 3/4/5 tahun aku dah tak ingat. Heh.

Kisah Dua.

Ini ayahanda yang cerita sumpah aku tak ingat langsung yang ini. Once upon a time, in a far far away land, aku peminat setia televisyen (sekarang pun masih lagi apeee, HEHE) dan macam agak suka tengok racing-racing semua neh. Aku minat yang legal jee macam Motor GP. Fiwwit.

Ayahanda kata, aku ni kalau tengok pertandingan Motor GP tu, aku mesti tertunggu-tunggu motosikal yang racer tu bawak terjatuh dan terseret di trek (apakah? -.-") bila diorang sampai di selekoh. Masalah dia, bila diorang tak jatuh, aku menangis weh. Menangis. Aku pun macam 'Ehh, ya kee bahh?' bila ayahanda bercerita pagi tadi.

Aku rasa la kan, aku memang bersemangat kesukanan (cheywah). Sebenarnya patut kata bersemangat menyorak (cheers weh, cheers) untuk mereka yang bersukan, HAHAHA. Bukti dia? Aku sangat menyokong Lee Chong Wei waktu Olympic Beijing dulu sampai sanggup puasa nazar kalau dia menang -.-" Crazy? I knoww, mann. *Rolling eyes.

Kisah Tiga.

Aku pernah pandai sangat pergi kuncikan diri sendiri dalam kereta lepas tu tak reti nak unlock T____T. Masa ni masih tinggal kat Klang umur berapa dah tak ingat. 2/3/4 tahun jugak lah. Hari tu, ayahanda mendrive kereta untuk pergi kedai runcit dekat kawasan perumahan dan tinggalkan aku dan adik perempuan kejap dalam kereta. Bila ayahanda nak masuk kereta tak boleh kerna aku dah lock dan tak reti nak unlock pulak tu.

Tahu apa ayahanda buat? Beliau jalan kaki balik rumah ambil kunci spare :O Dahlah seingat aku muka memang muka tak bersalah la aku pergi tayang pada ayahanda, HIUHIUHIU.

Aku rasa la kan, sebenarnya aku ni boleh tahan mementingkan keselamatan. Tengok. Kecik-kecik dah pandai pergi lock kereta (padahal sebenarnya masa kecik dulu bukan ke rasa fun main lock unlock neh -.-"). HAHAHAHAHA.

Fakta Istimewa.

Aik? Ada ke? Aeihh, mana boleh takdee :P Here it goes. Dalam ramai-ramai adik beradik aku (ada lima orang semuanya), cuma aku dan adik yang bongsu saja yang tak pernah hilang bila shopping semasa kecik-kecik dulu. Bangga ouh, HAHA. Anak kedua, ketiga dan keempat semua pernah hilang -.-" Anak nombor tiga; Afnan, beliau hilang di KLCC sana tu. Anak keempat; Ammar, dia hilang di Greenhill, Makati, Filipina :O.

Oh well, semua orang pernah hilang kot (!) But not me, HIHIHI. Gediiiiik -.-"

8 comments:

Qurratu said...

nuha : dulu i suka dangdut dan power rangers dan suka nyanyi lagu feminine. HAHAHA.

nhmnrh said...

qu

omg, seriusss?? dangdut taleh tahannn HAHAHA.

mEiZ SHA said...

hehehhee
kamu x teringin nak hilang gak ke sayang?
:)

nhmnrh said...

meiz sha

heeeee. dah tua nak hilangg, sis :P

Kak Long said...

Nasib baik Nuha tak tersimpan cita-cita nak bawak bas...hihihi

nhmnrh said...

kak long

haha. ha ah kan kak long.
kalau taaaak, habis lah abah kena beli bas sebijik :P
KAHKAHKAHKAH.

wana WANY ! said...

saya pulakk reti unlock ta reti lock , bahaye bahaye !

Fasya said...

ok ok, i masih berdendam dgn my parents sebab diorg masih x ingat bende ni.[grr haha]
so i want to know yours plak.
what is your first word when you were baby? :D

btw, bas? you sama mcm abg i ok!
my dad pun kata my bro suka tgk bas. haha XD
but kegilaan bas dia x mcm u. haha XD

xoxo