Sunday, August 2, 2009

tekan pause dan pergi.

(Gambar dari Google)

Persoalan tentang dari mana datang jodoh semalam semacam menghantui aku OhSoScary (!) Ini for real. Maka aku mungkin akan membuat tanda noktah dan mentekan butang pause pada bila-bila masa saja tanpa amaran. Perbuatan tersebut akan mengkesankan beberapa pihak dan sesiapa yang berkaitan, I am so sorry ;'( Tapi aku sekarang lebih memikirkan tentang mencari ketenteraman untuk diri aku sendiri.

Mungkin ada nada selfish di situ (which I give it a damn) tapi I do really need a time to blend myself in. Tahu kah menjadi remaja neh sangat susah untuk survive dengan gelombang tsunami emosi sendiri? Semacam sedang lemas pun ada neh. Aih. Harap sangat aku dibagi kekuatan dalam dugaan dan masalah ni.

Masalah apa?
Err. Hati aku terbagi-bagi lah.

Lantaklah kesimpulan apa yang anda mahu simpulkan tapi itu kenyataan dia. Anda pun tahu maksud personal dan privacy bukan? Bagus. Duduk diam-diam di situ dan teruskan membaca cakaran aku neh. Senang kata, aku sudah tidak larat lagi dari segi emosi untuk melayan karenah orang-orang yang sama banyak karenah dengan aku. Aku ni memang terbukti banyak karenah (menurut emak, HEHE).

Serius saya penat. Okkay? Sampai terkadang tu jatung aku berdegup-degup dengan ritma yang sangat luar biasa. Laju semacam. Memang penat dan tak larat. Lagi lah dengan mood aku yang sekarang ni pandai bermain pasang dan surut. Sangat hell (bukan kata carutan) wa cakap lu. *sighs. Sampai aku jadi paranoid dan takut untuk tidur. See? Sangat hell.

Maka sebab tu lah aku mungkin akan mentekan butang pause tersebut biar hidup aku menjadi sedikit perlahan hendaknya. Aku pun tahu lah masa bergerak dengan pantas dan takkan mentunggu aku tapi I need space. For me, for my life. Supaya aku tak berasa semput bila di Egypt nanti. Siapa yang ingat saya ada lelah (walaupun pernah ada) memang la dia tak dapat mentangkap maksut tersirat dari yang tersurat. Selamat ketinggalan I ucapkan.

Mintak sorry. Aku nak mentekan butang pause tersebut bukan kerna aku mahukan seseorang yang lain untuk mengisi hidup aku, tapi aku inginkan diri sendiri. I just want myself back. Dan harapnya bila aku sudah diberi ruang untuk bernafas, jantung aku akan semakin diam, damai dan teratur. Tak terketar-ketar semacam lelaki berusia 97 tahun yang bertongkat untuk berjalan. Juga tak seperti KTM yang selalu bergoyang -.-"

Bukankah aku sudah kata? Hidup ini satu metafora. Heh. Okkay cerita lain.

Minggu neh saya macam tak berapa nak cukup tidur, badan pun seakan lengai lengai besi. Aik? Betul apa, pergi check buku Chemistry sana! Err. Kalau tak ada terjumpa tu bukan salah saya lah okeh. Anda yang tidak pandai mencari (Ewahh,) tumpang lalu. Tak perlu diterangkan sebab, anda pun sudah tahu mengapa. Bijaaak, bijak.

Tadi pagi aku mentonton wayang bersama keluarga. Terjadi peperangan filem-apa-yang-patut-ditonton di situ. Aih. Dahlah di depan kaunter dan nak membeli tiket dah neh. Akhirnya terpaksa membagi laluan pada orang lain dulu sebab yang budak lelaki nak mentengok cerita lain, yang perempuan dewasa neh nak mentengok cerita lain. Payah.

Kanak-kanak lelaki akhirnya pergi mentonton Ice Age 3 dan kami yang dewasa (saya dan emak) pergi mentonton Setem. Tak tahu Setem tu apa kah? Sangat rugi lah anda. Nah, saya tunjuk.
Confirm rugi kalau tak pergi tengok weh, serius. Best best best! Aku membagi 4 out of 5 stars. Lagi satu bintang aku tolak kerna terdapat Diana Danielle di situ, AHAAHA. Alasan langsung tak da boleh pakai :P Walaupun semacam ada persamaan dengan Los dan Faun, filem arahan Kabir Bhatia neh memang tak rugi tiket membeli. Paling cun lakonan Bront Palarae yang hati kering dan cool gila sebagai pembunuh upahan dalam filem neh. I tak da mentipu okkay? :)

Oyya. Filem neh genre dia aksi+komedi+romantik kot? -.-" Paling tak tahan ada satu dialog antara Afdlin Shauki (sebagai Johan) dan Rashidi Ishak HOT HOT HOT (sebagai Sidek). Diorang masa tu kat Kelab Malam dan pakaian si Johan neh sedikit pelik maka Sidek ni pun tanyalah.
Sidek: Yang kau pakai macam ni kenapa?

Johan: Dah engkau suruh aku pakai macam Justin Timberlake, aku pakai lahh.

Sidek: Aku kataaa, JUST DONT BE LATE. Bukan pakai macam Justin Timberlake!

AHAAHAHAHA. Pecah berderai ketawa satu panggung tadi. Superb habis. Cepat cepat, pergi tengok! Baru ditayangkan pun, hee.

2 comments:

CatchTheBunny said...

this is kak nurul teeeheee.

sile rehatkan minda, diri, jiwa raga nuha ye.

kadang-kadang life memang agak terlalu laju dan menyesakkan, sebab tu ade waktu malam untuk rehat. okeh amende akak ckp nih? haha.

kalau read between the lines, ok kot.

filem setem. sumpah akak suke sume pelakon tu. cerita pon unik.

tapi haih. heripoterdaling pon tak lepas lagi ni. this week baru nk masuk alam hogwatrs sat. haha

take care nuha. may Allah bless.

p.s: sori jarang mengomen kat sini. akak pon baru elok demam ni adeh T_T

oh take care. again. pjg siot komenku.

p.s: adekah anda dengar lagu Opick? oh beliau mmg buat akak jatuh chenta <3 ok bye. hee

RakBaju said...

hai there!

Please visit us at http://rakbaju.blogspot.com

Banyak baju yang cantik-cantik and harga yang berpatutan tau. See you there!!