Wednesday, August 5, 2009

perasaan rawak serawaknya.

For once, Bieyto. Biarkan aku mencakar engkau ikut suka hati aku, okkay? Hati aku ada sedikit meresah yang membuatkan aku perlu mentulis pada engkau. Aih. Tahu tak Bieyto... Kadang-kadang aku rasa hidup ni memang pi mai pi mai tang tu jugak. Dah kata pun hidup ni semacam roda. Memang lah balik-balik benda itu jugak yang berlaku. Kan? Aku bercakap secara general dan tak da niat nak meng-attack sesiapa. Dan kalau ada pun, biarlah menjadi rahsia aku lah okeh. Hm.

Dari kecil sampai besar, hidup aku memang bergantung kepada pemerhatian aku kepada perkara yang berlaku di sekeliling. Macam engkau jugak. Semasa bayi engkau perhatikan tingkah laku ibu ayah, adik beradik yang lebih tua dan mereka yang lainnya. Maka aku neh bukan alien, bukan? Bagus. Hei. Aku hanya nakkan kepastian, okkay.

Well, aku rasa waktu neh pepatah ke mana tumpahnya kuah kalau tak ke lantai (rekaan sendiri -.-") adalah sangat sesuai dan bertepatan. Err. Sumpah buruk bunyi dia. Rewrite! Ehem. Well, aku rasa waktu neh pepatah ke mana tumpahnya kuah kalau tak ke nasi adalah sangat sesuai dan bertepatan. Kalau mentengok dari sudut genetik (tak ada kena mengena sebenarnya), aku semacam banyak mewarisi perwatakan seseorang yang chromosome ke 23 beliau merupakan XY.

Aku sebenarnya nak cakap yang kadang-kadang walaupun perangai kita sememangnya boleh diubah, sometimes it comes naturally. Perhaps even genetically -.-" AHAAHA. I just can't get over with genetics. And you know what, Bieyto? Sometimes that someone had tried really hard and wanted to change but then there are tons of things seems to be stopping that particular someone from changing. Like the giga ego or something.

What you see isn't what you saw. Sometimes you feel like you know someone but beneath all the bulls*** things that particular someone did, do you know that the someone is suffering? Like really really suffering and felt the guilt of doing what he/she had been done but you can't blame him/her for hiding it from you. He/She is just a pure genius in him/her field. That's why I said; it comes naturally.

I've been twaddling about God-knows-what and hereby I declared to completely stop. Fine. I'll cleared this later tomorrow. I think.