Tuesday, July 28, 2009

high dysphoric content.

My dear Bieyto...

Memandangkan aku semacam bermain tak aci pada engkau kerna membuat entri berciri password protected (rahsia besar gunung berapi aktif wtfun hoh), mari lah aku mencakar secara twaddle pada tubuh engkau pada entri yang ini. Engkau tutup mata sajalah entri sebelum neh boleh ka? HEHE. Itu entri gunung berapi yang masih aktif meletup pasti engkau tak mahu tahu lah bukan? Very boring, you wouldn't want to know (ayat cover padahal entri tersebut berciri panas secara sangat. Lagi panas daripada pisang goreng yang aunty pasar jual, heh).

Fine. Aku akan berhenti memprovok kewujudan entri berstatus Top Secret (la sangat) tersebut. Fine. Tukar topik.

Semenjak 'countdown to fly to egypt' di sidebar aku neh semakin hari semakin susut bilangan dia (Yahoooo dot com T__T with tears hoh. with tears.), aku semakin terketar-ketar lah di sini. I mean, di rumah. Pasar buat apa, beli kacang peas yang disangka petai tersebut bolehlah (Oh kejadian tersebut sangat menyegankan I yang pemalu tok tok neh). Ayyok! Habis nanti kat Mesir pokok kurma disangka pokok kelapa T_T Again, with tears. Bukan with love.

Er. Sebenarnya nak bagitau yang aku sedang hangat ber-dysphoric tentang hidup aku di sana nanti. Menghidup di negara orang sangat la lain (I think). Haiyo, tak payah 'I think' tersebut dah memang kehidupan akan sangat lain. Malaysia dengan Mesir. Mana ada samanya. Siapa cakap Malaysia-Mesir sama kerna nama dua negara neh bermula dengan 'M' memang senget ah dia :( I curse dia tak boleh tidur malam. Ayyok! Bukan kah sangat hell tak dapat menikmati tidur malam yang sangat asyik lagi berciri heaven tersebut? AHAAHA.

Untuk persiapan aku bagi 40% saja boleh ka? Aku belum berjaya nak log in setting kepada mind aku lah. I mean, aku masih tersimpang-siur dengan decision aku tersebut. Heh. Tapi tak apa. Aku sedang mencuba ber-anatomy secara aktif tak aktif (bergantung kepada berapa banyak aku consume Vitamin M sehari semalam) selain giat mensenaraikan barangan yang aku perlu membeli, HEHE. Disebabkan pihak agen GMN membagi seorang pelajar membawa 40 kg menaiki flight (woohoo), aku mahu membawa seberapa banyak pakaian yang boleh lah, HAHA.

Oyya. Aku juga perlu menguruskan beberapa urusan bank supaya bila mensampai saja aku sudah boleh me-withdraw duit secara sakan (aik?) Semacam tak patut mentulis niat tersebut di sini, HAHA. Percayalah sangat. That was just a twaddle of mine. A crap. Itu bukan ayat mencover hoh. Mungkin aku akan mentutup akaun bank 'H' yang aku telah buka masa kursus bahasa arab di UKM dulu kerna semacam sebuah pelaburan yang tak berbaloi jeeeee.

Tahukah bank H tersebut akan ambil RM50 setiap bulan daripada akaun I untuk insurans?

Daddy membagitau perkara tersebut semacam bullshit kerna bukan kah sangat melampau untuk ambil kesempatan kepada fi sabilillah seperti aku neh? Err. Semacam aku pulak yang terlampau mendescribe di situ, HAHA. Well, bank H tersebut terpilih sebab sekali mencucuk kad di foreign ATM, bayaran dia semacam murah; RM5 (konon). Dan bank lain mahal dalam RM10 ke RM12 macam tu (konon). Padahal kalau aku mengira lah kan, empat kali cucuk bank lain baru RM48 sedangkan bank H tersebut RM50+RM20=RM70. See? Sangat mengambil kesempatan! Aku pulak baru sedar. Aih.


Akan aku tutup lah bank H tersebut pada hari Rabu neh. Heh.

Oyya. Aku baru berpeluang mentonton P.S I LOVE YOU versi filem pada siang tadi. One word; different (from book, of course). Dan OhMyGod lelaki yang melakonkan watak Gerry tersebut sangat kacak lagi hangat. AHAAHA. Dan scene first time Gerry meet Holly di Ireland tersebut sangat romantik (!) T__T with tears. Again. Well, I did cried. Olomak aih. Aku telah habis membaca P.S I LOVE YOU versi novel dan aku tak da mentumpahkan air mata. Aneh -,-"

2 comments:

arelynn said...

Nunu ...
Best kan Ps I love u versi novel .. yang movie tuh tak best sgt la ...

nhmnrh said...

hee. betul3!!
versi novel lagi detail drpd movie.
tp versi novel tk buat nua nangis :(