Tuesday, July 14, 2009

bila rasaku ini rasamu.

Gambar yang selekeh habis untuk permulaan entry, AHAAHAHA (Masih ingat tips yang saya bagi dalam entry lepas? Bagus. Mari bergelak secara solo). Err. I should just save that pouted mouth to myself I supposed -.-" Semacam hendak memberi flying k*** ke merata saja HAHAHAHAHAHA (Gelak jangan tak gelak. Ayuh!). Oyya, buku biology sebagai model konon sedang hangat berduaan dengan beliau hoh. Dulu masa nak SPM tak nak letak stick note sekarang bila dah tercicir semua daripada ingatan baru terhegeh-hegeh menampal sana sini. Cet.
B..., dengar lah nii.
I nak cakap something ni Bie.
Bieeeee!

Bieyto!
Sorry, okay? Beberapa hari ni saya memang ada semacam sedikit sibuk bergelimpangan bersama buku-buku ilmiah CEH CEH. Mentipu lagi. Tak ada lah sibuk macam dunia ni saya yang empunya beliau (Well, at least I tried to but the lappy was being so seductive -.-") Sumpah macam berciri sangat loser tiba-tiba nak mentelaah balik buku SPM. Aih. Sekurang-kurangnya saya tidak keseorangan okek (Pelik bunyi dia). Percayalah. Tak percaya? Sudah!

Hari tu. Er. Kelmarin maksud dia, Ayie call dan datang rumah saya untuk meminjam buku rujukan Add Math apa. Sedangkan Ayie si pelajar terbaik sepanjang zaman (exaggerate padahal tiada yang benar melainkan yang benar belaka. Okay Ayie, bila nak belanja Nuha makan? Nuha dah market Ayie dah neh, HAAHAHA) tu pun mengulangkaji subjek yang dia handal teramat, apatah lagi diriku yang tidak mempunyai chemistry di tahap terbaik bersama Biology (exaggerate dalam kategori merendah diri. Padahal tak tahu kenapa nak rendahkan lagi diri yang dah tersedia rendah T_T). Semua boleh kesian dekat I sekarang. Aik?

Maka saya takkan patah semangat dan akan mencuba apa juga daya yang ada untuk sekurangnya membelek satu muka surat satu hari (kalau tersampai pada tahap kronik kemalasan HAR HAR HAR). Ouh, tiba-tiba terharu dengan diri sendiri sebab berazam sebegini rupa. Ini self-motivation lah nama dia. Bukan riak. Saya pernah cakap, bukan? Kalaupun diri tu terasa loser, cuba meng'up' sikit diri sendiri sekali sekala. Manis, rasa dia. Dijamin. Walau mungkin orang akan men-attack kau secara gerila selepas statement tersebut. HUAHUAHUA, tumpang lalu.
Saya ni kan... Ehem. Kalau disuruh bersukan, atau beriadah secara sihat, memang saya tak mampu. Stamina saya tak berapa nak ada atau secara kasarnya, tak bagus langsung lah. Ini bukan rekaan atau ayat gorengan untuk memanjangkan entry bagi mengisi kebosanan. Sikit pun bukan. Malah, kalau merentas desa, hah, mintak maaf dari perantauan lah jawabnya. Awal-awal lagi dah memencilkan diri, KAH KAH KAH. Oh, I memang tak aktif bersukan. Tapi kalau berpersatuan dan berkelab, INILAH orang dia. Ehem.

Apa motif perenggan tersebut tolong cakap sekarang? Err. Tak ada -.-"

Cuma nak cakap yang sekarang ni, setiap hari lepas balik daripada ambil Afnan dari sekolah, saya akan berlawan memegang raket, eh, bermain badminton bersama dia (Apa setiap hari padahal baru mula bersemangat semalam T_T). Dia merujuk kepada Afnan. Lupakan yang lain. Oyya, the seven years old Aiman dah pandai mengajar kakaknya cara nak bermain badminton.
Aiman: Kakak, tempat kakak banyak angin. Tukar tempat!

Saya: Ye lah, ye lah.

Aiman: Kakak! Depan sikit. Depan lagi.

Saya: Budak niiiiiii.
Aiman my sayang

2 comments:

fawani said...

aiman comel!
leh la jadi bf nilam.
harharhar! :P

nhmnrh said...

AHAHAHAHAHAHAHA!!
boleh, bolehhhh.
nilam pun comel jugaaaa.
sesuai lah dgn aiman :P