Friday, July 3, 2009

announcement rasmi.

Aku bosan.

Hidup aku rasa sifar. Sekarang, maksud aku.
Apa ni?
Aku rasa sangat kosong secara deep.
Juga sangat asing dan sendiri.
Padahal aku steady saja, tak ada terjejas sedikit pun.
Apa pasal aku rasa sangat sehelai sepinggang??

Secara puitisnya, aku kesepian.
Secara arabnya, ana MALAL awi awi (!)
Secara gothicnya?
Aha, tak da. Jangan nak mengada.

Bermastautin di rumah ni tak mengasyikkan! Arghht. Aku rasa macam dejavu ja bila melepakkan diri di rumah untuk tiga bulan kali ni. Dejavu kerna benda yang sama terjadi masa aku berjimba lepas habis spm dulu, HAHAHAHA. Sumpah nightmare lah memori tersebut.

Bukan cuti yang nightmare, mind you. tapi hari yang tak ada aktiviti. Err. Faham kah? Maksud dia, aku tak buat apa-apa yang level dia up sikit daripada memblogging, makan dan tidur. Ah, kesian kesian. Kesian siapa? Kesian aku lah T_______T Semacam miskin kasih sayang saja padahal tip top habis.

Sumpah bosan. Pagi-pagi bangun dah heret laptop macam laptop penting sangat berbanding diri sendiri sampai kena heret dia mana-mana pergi. Sangat loser. Tapi macam sungguh bertuah menjadi sebuah laptop (eh eh).
nuha: Oh, Gerimis, menjadi engkau juga sangat bertuah sekali.

Gerimis: Eh? Apa pasal pulak?

nuha: Sebab engkau jejaka tak bernyawa pertama di hati I *senyum*


Gerimis: Ceh. Kalau macam tu tak bertuah pun tak apa. *memalingkan muka*


nuha: Tak guna engkau ni.

edit.
8.01 pm

nak tanya sikit lah Gerimis. Kalau engkau tak suka kat seseorang, sepatutnya kau dah tak boleh mentengok muka dia lah bukan? maksud aku, engkau tak kan pernah nak mengusha lagi muka yang menjadi kebencian tersebut. Unless kalau kau ada agenda lain, boleh ja mengamalkan "KEEP YOUR FRIENDS CLOSE, AND YOUR ENEMIES CLOSER" sebagai gaya hidup yang sihat.

Dan ada ka orang yang benci seseorang, tapi masih nak mengendeng memakai barang milik orang yang dibenci tu. Bagi aku, orang tu sumpah tak tahu malu lah weh. Engkau dah tanam rasa benci pada dia, tapi still buat talam bermuka-muka pakai barang dia buat apa?? Loser. Dah habis barang sendiri kau pakai sampai nak pakai barang orang lain?

Tolong jangan expect orang yang kau benci tu untuk sayang engkau. Please lah. Ini bukan zaman batu yang kena main sacrifice sorokkan perasaan. It's mutual, baby.

Ah, hati yang sedang panas tak baik lah melayan beliau. Lagipun kesian you kan Gerimis. Tak pasal habis kotor hah badan kena fire dengan I. Well, biasalah. Pukul anak, sindir menantu. HAHAHA. Sudahlah, makin aku luah, makin terbakar-bakar perasaan. Aku tak mahu mati terbakar. Mati terbakar akan membuatkan engkau mati dalam keadaan yang tidak cantik.

AHAAHA.

Rasanya aku dah merepek dengan banyak untuk entry kali ni. Dari entry yang menunjukkan kebosanan aku di tahap boleh menggigit konkrit sehingga hancur sampailah kejadian bakar membakar. Aiyok! Aku tak nak delete. Kau tak larat nak baca? Boleh skip. Jangan panik sangat macam blog aku ni maze pulak. Tak ada maknanya.

Announcement Rasmi.

Sempena hari jadi saya yang dah tak berapa lama lagi, (25 Julai, EHEM EHEM) saya nak anugerahkan nama yang lebih catchy dan menampakkan lebih 'ke-blog-an' kepada Gerimis. Teeheehee. Berhempas-pulas saya memflip internet untuk NAMA NAMA BAYI LELAKI di sini T______T

Maka dengan suka lagi penuh cita-cita, nama baru Gerimis ialah,
BIEYTO. Macam terlebih girlie pulak -______-" Tapi tak apa, engkau masih jejaka macho tak bernyawa milik aku :)

Ucapan Trang Tang Tang.
Happy 18th Birthday, Nabihah Mohd Hashim (!) Hopefully awak sentiasa akan berjaya dengan apa ja yang awak buat. Semoga panjang umur, hee. Jangan bajet-bajet comel lagi, HAHAHA. And by the way, tak sabar nak gather dengan awak kat Egypt nanti. Kita ni ada jodoh ah :O Alexandria only 3 hours driving from Mansoura maa. We'll hook up eventually :D

Ouh, I love you Cik Bie (!)
whatsoever: esok akan ke The Curve, weehee.

6 comments:

Nurul Lestrange said...

heh. akak pon dok umah dh 2 minggu ni. ade lagi seminggu je nak masuk sem 1. hari2 mengadap komputer. tak kuar rumah. sigh.

btw, name bieyto tu sounds comel - tp pnjg la pulak eh ejaan die. Cik Bie pon ok. Cik Bito? Hehe.

Kalau gerimis ni...sounds feminine. Hee :D

psl benci2 tu...maybe orang yg dibenci tu x paham bahase? hm. atau di pihak die, die malas nak layan kalau orang dah benci die. something like, ko buat keje ko, aku buat keje aku, perhaps?

hati and diri orang kite susah nak faham dik. orang pon tak faham diri kite kan.

emm...ape akak ckp ni...off topic ke? :]

keep calm eh. kesian bieyto - hari2 ade post sakit ati je, nanti bieyto pulak sakit....mane nak cari hospital dik hehehe :D

p.s oh ye. bday akak lg 11 hari hahahaah

nhmnrh said...

@2671143487121979714.0

hee. semangat nua dapat comment kak nurul :DD oh, ha'ah.sem mula awal julai.

hohoho. sebenarnya ejaan yg nua jumpa kat laman web tu Bieto je. sengaja tambah 'Y'.

tu lah pasal, gerimis = lelaki macho macam sangatlah tak sesuai -______-"

haha. mmg dia tak faham bahasa. bila tegur, boleh pulak buat2 pekak. tension jeeeeee.

hee, akak langsung tak off topik okek :)

huhuhu. tu lah pasal. kesian bieyto ku ineh.

p,s; wahah. patutlah sevenism dulu yeeeeeee.

dEe-Nie said...

oh tq nuha. nuha gi u mansoura kn? deenie x tau lg la u mne. bergntung pd jais..mgikut rslt spm.. hopefully dpt cairo sbb mntk kt sne..klu x lps cairo maybe alex then tanta..

nhmnrh said...

deenie;

hee. yup2. nuha prgi mansoura :))
oh ya kee.]
jais yg pilihkan?
kalau cairo Al Azhar ke?
Alex is good. tepi laut :D

dEe-Nie said...

ok tq nuha 4 da advice.

cairo tu kaherah.. nme inggeris dia.. al-azhar tu u lain..

nhmnrh said...

deenie;

oh. i thought sama, eheh -_____-"