Wednesday, April 1, 2009

entry tukang mentipu

ah, hari ni dah 1 april 2009.

alkisah, semua orang mesti dah maklum yang hari ni april fool. sepanjang saya hidup 17 tahun lebih ni, rasanya tak pernahlah kena tipu kaw kaw cap kapal api bila tiba hari april fool. ADAKAH DIORANG DAH TAHU SAYA TAKKAN PERCAYA SATU APA PUN YANG DIORANG TIPU? sebab tu tak nak mentipu saya lah bukan. hahaha.

tapi april fool tak semestinya kena tipu orang, kan? orang putih tu ya lah buat pranks semua macam tak ingat agama. eh. nuha, sensitif. jangan, jangan. tapi betullah tak semestinya kena tipu orang.

contoh;
"
weyhh. aku ada banyak setem collection kat rumah. aku tak nak lagi dah. nanti datang ambil okay?
ataupun
"aku buat banyak kek sepan tadi. datang rumah aku nanti boleh makan banyakbanyak,"

tidak kah menghampakan hati dan mengecaikan jiwa kalau orang tu datang dengan harapan nak tambah koleksi setem dia dan mengenyangkan perut dengan kek sepan yang konon korang buat tu tapi bila dah terjengul depan pintu rumah...

"hahaha. kau percaya?? APRIL FOOL lah weyh! hahahaha." (dan kau gelak bak orang lupa ingatan)

kalau saya dah lama fire dah. ada ke bagi harapan palsu. berpadapadalah kalau nak ber-april fool pun. tapi ada juga jenis pranks yang bagi orang tu cemas dulu, lepas tu barulah boleh kasi ayat april fool tu sambil menyengih sopan. ini kira gurauan yang boleh tahan baiklah kan. tak sadis sangat, hahaha. cemas dulu, lepas tu dia akan tersenyum. taklah hell sangat hari 1 april dia.

tapi, bagi saya, hari 1 april ni untuk jokes. simple dimple jokes. yang boleh crack some laughs. tak terkoyak pun muscle mulut kalau gelak. kan?

so, here's one.
A doctor of psychology was doing his normal morning rounds when he entered a patient's room. He found Patient #1 sitting on the floor, pretending to saw a piece of wood in half.

Patient #2 was hanging from the ceiling, by his feet. The doctor asked patient number 1 what he was doing.

The patient replied, "Can't you see I'm sawing this piece of wood in half?"

The doctor inquired of Patient #1 what Patient #2 was doing.

Patient #1 replied, "Oh. He's my friend, but he's a little crazy. He thinks he's a lightbulb."

The doctor looks up and notices Patient #2's face is going all red.

The doctor asks Patient #1, "If he's your friend, you should get him down from there before he hurts himself"

Patient #1 replies, "What? And work in the dark?"
hahaha. i must say that was a good one. right?

and mr. architect gave me the best april fool ever by calling me just now. does that even consider as april fool? hohoho. i bet dia pun lupa hari ni april fool ouh.

whatsoever: terasa tak sabar pulak nak pergi mesir. my cousin pun pergi sekali. yayy~

No comments: