Thursday, April 23, 2009

di ruang peribadi #004

CAKARAN I
saya ni macam dah jadi penagih... erk. bukan menagih simpati atau lebih hina, pergi menagih dadah di bawah jambatan tersebut. BUKAN, bukan. mintak simpang malaikat 44. beri percuma 100 kg pun saya tak mau. lainlah beras. ya, lainlah beras! hak hak hak.

confession yang tak payah peduli;
saya chenta nasi...! (kadangkadang je ;P) okay, itu cerita lain. balik ke pangkuan idea yang asal.

saya ketagih dengan internet. aiseh. itu punya ketagih tak payah confess pun makcik tebar daging salai pun boleh tahu. tapi memang betul lah. sekarang ketagih betul dengan blogger.com. kalau boleh setiap lima minit lepas off laptop nak buat entri baru, kalau boleh lahh (sesekali mengacah guna ayat hyperbola macam neh thrill jugak yeh).

rasanya dunia blog neh dah dicampur dadah. fuyoo! tak takut kena ban ke keluar statement macam neh? T________T tsk. sangat addictive lah blogging neh kiranya. kalau flashback zaman hingusan dulu, saya kenal blog tahun 2007 kalau tak silap. itu pun bahasa kemain selekeh serabai. ikut sedap sendiri je.

kenal internet? heh, berzaman sejak darjahdarjah lagi I tell you. (kenapa macam perlu ada sifat riak dalam ayat neh. hmm.). tapi website yang jadi pilihan dulu semestinya barbie.com dan pollypockets.com. ceh, apasal kecik-kecik dah comel sangat bukak website berciri girlie tersebut! @#$%^&*!

tapi rasanya yang paling ekstrem; sejak kenal internet neh, entah berapa dozen email saya create pun saya tak tahu. ada yang berciri anak-anak manja siap dengan lova-lova, yang berciri remaja dengan nama artis Taiwan dan Hollywood tapi yang kekal, email berciri dewasa (eceh) dengan nama sendiri.

CAKARAN II

orang selalu cakap saya matang. bukan saya cakap, orang lain. kalau ikut kepala akal sendiri, saya memang tak rasa saya matang. at least belum lagi, (cis, tak nak kalah tuh!). saya masih kanak-kanak eh, remaja yang gila-gila dan sedikit hyperbebola. sikit je, kahkahkah.

kalau orang lain biasa cakap "see the leg, mehh", saya nak cakap, "read the writing, lohh". hak hak hak. ini ni ni. tulisan yang anda baca neh ada berciri dewasa kah? tak ada, kan. ini namanya tulisan budak tigasukupara normal.

ingat lagi masa tingkatan satu, kak syazni datang tegur saya kat library sekolah (saya stayback dari pagi sampai petang) dan kitorang berbual pasal this one thing entah apa lupa dah. akhir sebelum kak syazni nak balik kelas, dia cakap; "awak ni matang lah. baru form one tapi cara awak bagi pandangan tu matang,".

sumpah saya blur masa tu. dalam fikiran budak tingkatan satu saya, matang tu equals to TUA! har har har. so much of the matang in me to understand the actual meaning, heh. tapi saya tetap sengih lah dekat kak syazni, takkan nak paling muka kot.

sama macam masa form two. saya selalu pau ariff danial, hahaha. samasama pengawas, selalu bertekak. setiap kali saya bergaduh mulut dengan dia, dia jerit, "kau dah MATURE, kau dah MATURE~". sungguh rasa nak lepuk je dia masa tu, miahaha. rasa je, tak buat pun.

kesimpulan dia, saya masih nak kekalkan ciri kanak-kanak riang gembira. jadi dewasa ni susah! haih. tapi lambat laun tetap dewasa jugak, jangan risau. hee :)

*****

okay, saya dah baca balik apa yang saya cakar dalam entri ni sampai jadi ayat-ayat kat atas tu. emmm. satu persoalan. apa motif entri ni sebenarnya??

T_________________________________T

whatsoever: yayy~!! bolehlah berjimba dan berpesta zapin[?] di UKM sebab cousin saya pun dapat tawaran dari globalmedicnetwork jugak :DD

4 comments:

arelynn said...

ala ... nanti kalo nuha da hukm da tak dpt bc entri nuha dah ... =(

nhmnrh said...

@728544914056419905.0

huhu. tau tk pe, kak alinn.
dahlah sebulan lebih kat sana tuu :'(

Nurul Izzaty said...

akak; dah almost 22, tp still act like a kid, tp ehem agak suke jgk, sbb i'm different from any of my friends :D *but mind ya, i can think both like a kid + adult* so agak celaru jgk kdg2 :)

nhmnrh said...

@1096960960782773988.0

hee. kan kan.
best jugak jadi kanak2 riang neh :))
huhu.