Tuesday, March 24, 2009

si berbaju sejuk sedang sengsara

oh, saya tengah sangat terseksa, (serius bukan pasal rindukan mr. architect :( walaupun adalah jugak jadi top five reason why-i-felt-so-numb-and-mellow-nowadays, hahaha). tapi yang paling mensengsarakan sekarang is the tonsil kat my throat. urghhhh.

nak tahu rupa tonsil ni macam mana? nahh. tengoklah puaspuas.
okay. sekarang dah nampak kat mana tonsil saya tu? kalau ikut kata doktor few years back, tonsil saya memang dah hyper tapi tonsil saya ni dia tak bengkak frequently, cuma on and off kadangkadang je. nasib baik jugaklah.

tapi bila dia dah bengkak tu, astarghfirullah hal'azim... sakitnya tu tak dapat nak digambarkan dengan katakata. lagilah bila rasa nak selalu siram tekak ni dengan air sungai air terjun air vitagen air mata air semua air sebab asyik terasa panas je T____T

pernah masa darjah empat sekolah rendah dulu, tonsil ni membengkak dengan sangat kuat dan hebat, saya collapse sebab immune badan tak cukup kuat, (entah mana my defense line pergi menyorok tidak mahu menolong badan sendiri, hahhah). demam berharihari sampai seminggu tak pergi sekolah. itu kira yang paling dahsyat kot.

yang paling tak boleh tahan, tak boleh bercakap pulak tu. kan kalau kita bercakap, kena telan liur lepas tu kan? masa tu ya Allah.. sumpah rasa macam nak cabut je tekak ni dari badan. even nak telan air suam pun rasa terseksa. lagikan telan cokelat favouriteku dengan durian. perghhh. berasap tekak tak boleh tidur satu malam.

macam mana nak baik dan hilangkan tonsil ni supaya saya tak suffer lagi? oh, jawapan dia senang je. operation. wahah, takutt, tak mahu operate ;'( biarlah saya makan dequadin dan suffer daripada nak operate. hm.

oh, baru perasan semalam. mr. architect pergi plkn tiga bulan. march, april, may. dalam awal june kot kan dia baru balik. dan saya akan pergi kursus bahasa arab dua bulan; may dan june. itu serius best tapi saya akan tinggal di hostel UKM sepanjang dua bulan tu. habis tu, katakanlah kalau tak boleh bwak phone pulak. macam mana nak contact mr. architect nanti...? wuwuwu~ T_____T

hebatnya dugaan, sighs.

whatsoever: aiman terror gila hampir semua full marks tapi ada dua paper 46 & 48 markah. tapi itu bukan sebab dia salah tapi dia careless! ily maman :DD

4 comments:

syrrul said...

:'( bersabar yee. mesti sakit -__- cant imagine!

aL sYa said...

sbrlah nuha..
stiap penyakit ade penawarnye..
n setiap penyakit adalah penghapus dosa..
insyaAllah,wallahu'alam..

saya said...

syrrul;

huhu. memang tersangat sakit :'(
thanks, syrrul :DD

saya said...

alyaa;

thank you, alyaa :'DD