Sunday, March 15, 2009

jangan pernah online dari hotel

ini kalau nak kira satu amaran pun ya jugaklah. tapi lebih kepada nasihat seorang pertiwi kepada anak bangsa je. hahaha. apa kes sumbangan saya pada negaralah sampai ada hak gelar diri ni pertiwi? T,T saya cuma seorang perempuan berusia 18 tahun yang patuh pada undangundang negara. itu boleh diambil kira kah?

cut short, ingat ni sampai bila bila. jangan pernah online dari bilik hotel motel resort water chalet chalet biasa apartment ke semua tempat semualah masa korang tengah bercuti. hahaha. kenapa? meh, cheq habak mai.

first of all, jangan ikut cara saya. bercuti ke terengganu
pun masih bawa lappy dengan saya. hello. kalau nak bercuti buatlah cara nak bercuti. bebaskan diri tu dari sebarang teknologi memanggih dalam dunia ni. baik kau duduk rumah melingkar mengeram segala perbuatan tanda kau tak buat apaapa kalau berkepit dengan lappy phone padahal kau patut menghayati pemandangan indah laut china selatan tu.

okay okay. siapa saya nak suruh korang buat semua
benda kat atas tu. padahal realitinya saya sendiri tengah menaip pada lappy dan asyik main phone dari tadi pulak kaann -_____-" encik bakal arkitek jangan terasa eh. i love messaging with you.

sebenarnya saya tak boleh online dari hotel macam online biasa di rumah sendiri. walaupun ada WiFi kat primula park royal ni, (and let me tell you banyak gila bar meaning internet akan sangat laju kahkahkah apa motif promote hotspot primula neyh) bayangkan receptionist kata 24 jam equals to rm50 untuk satu komputer.
since my mom pun bawak her lappy untuk buat assignment, so ada dua komputer. 2 x rm50 = rm100. perghhh, rm100 untuk 24 jam. cakap sikit siapa yang online 24 jam tak tidur tak buat apa masa pergi bercuti. dasar hotel, okay.

tapi semalam lepas dinner kat restoran hotel ni, saya mintak my mom tanyakan kalau satu password yang kitorang beli tu boleh guna untuk dua komputer. unfortunately tak boleh dan another receptionist bagitahu yang untuk empat jam; rm30. so my mom made a conclusion yang kitorang akan beli 24 jam tu dan share guna untuk satu komputer. dan sebab tu lah ada entri ni. hahaha. padahal dah buat draft entri kat notepad malam semalam -______-"

ah, nasiblah. asalkan sugar daughter saya ni tak bersawangan secara hebat. wee. sumpah ini bukan kes cemburu korang dapat online myspace blogger youtube tanpa halangan okay.

whatsoever: gambar di pantai akan di upload bila dah kembali ke rumah manis rumah. oh, baru tahu ada stesen radio manis fm. laughoutloud.

4 comments:

Danial Kaoru said...

primula park royal??kalo i gi tganu mmg tu je lah hotel yg i tdo...sbb plg best kot kt sana...btw, yg u pegi on9 kt sana tu asal???tunggu je lah balik rumah...or langgan lah wireless celcom broadband...

saya said...

danial;

woah. i pun kalau prgi terengganu sini jelah tempat i.
biarlah nak on9 kat siniii. hahaha.
tak boleh tak update blog.
-_____-"

Fasya said...

i understand how you feel
bahaha
sengal

but at least ur mum tanggung :P
my mum will kill me if she finds out yg i online time2 vacation
haha

confiscate my laptop tau x! haha :D
but anyway, enjoy ur vacation! :D

saya said...

hahaha.
thank you, fasya :DD