Tuesday, February 3, 2009

imaginasi tak boleh lagi hebat

actually, tajuk entri semalam tu tak sesuai dengan isinya, hahaha -______-" dalam mind masa tu nak share pasal benda lain, (yang lebih menakutkan sebenarnya) tapi boleh pulak meleretleret ala ala gaun ekin masa dia kahwin hikayat 1001 malam tu, (perbandingan sahaja. tak ada kena mengena. sila lah tak terasa ya) pasal miscellaneous.

remember in previous entri yang i said about pasal hari tak selesa sebab my maid buat hal tu..? semalam as in isnin, umi hantar dia ke pelabuhan klang as dia nak balik sangat dan tak nak buat kerja. bibik tuna, (bukan nama sebenar) ada sister yang kerja as a maid jugak kat malaysia neyh. tak lama dulu bibik tuna bagi handphone dia kat adik dia, (is bibik-with-a-mobile-phone a good choice? tettt. wrong! bergayut je, kerja serius entah ke mana nanti).

and masa saya tengah memblogging dengan asyiknya tahap karma, (aik, selalu berpanjangan tahapnya tapi pendek pulak kali ni. abaikaaan T,T) umi tibatiba suruh saya berhatihati dan perhatikan bila aiman dan ammar balik pergi sekolah turun naik bas. saya macam dah cuak jugak lah. apa pulak ni kan. kasi saspens temulang jeee, (ada kena mengena?).

umi kata adik bibik tuna tu hantar message ugutan kat keluarga kitorang. lebih kurang macam ni,
" hello... knapa gaji tuna nggak dibayar smuanya? and bla bla bla... kalau sampe apa apa terjadi pada keluarga ibu jangan nyesal ya! saya orang madura ibu jangan main main sama saya "
now, how scary is that? so i asked my parents to lodge a police report. pasal yang gaji tak bayar semua tu, my parents actually tolak duit tamatkan permit. and luckily my mom still nak bayarkan duit tiket ferry. even my parents dah went through majikan-pekerja punya agreement dan tak ada state yang majikan ke
na tanggung perbelanjaan balik kalau pekerja tu buat hal. so the fault was not on our side lah kan, (do agree with me, tskkkk T,T)

dan ya, sekarang saya lebih berjaga dan berhati, whatthefish, kahkahkah.

saya famous, (eceyh, berangan sudaa weyh) nanti dulu. tak habis cakap lagi. saya famous dalam berangan. kira expertlah. bak kata saya yang memang skema, saya berdaya imaginasi yang tinggi, hahaha. marilah mengupah saya masuk timang tinggi tinggi. aik.

semalam petang, masa abah suruh kunci gate kecil dan gate utama, saya dah cuak tahap terhumban-jatuh-ke-petak-sawah dah. fikiran dah membayangkan koncokonco adik bibik tuna menuna tu hauk pisau potong daging ke pistol 38mm kaliber ke M16 ke kan kat saya. sumpah boleh jadi tragedi februari berdarah. nauzzubillah.

disebabkan imaginasi yang tak boleh lagi hebat tu, saya mengunci pagar sambil mencicit lari dalam hujan rintik rintik. romantis lah bukan? kahkahkah. gila tak boleh belah. my mom pun tergelak dengar. tigger yang kept tailing me all day pun terdongkotdongkot lari meninggalkan saya weyh T,T

whatsoever: something extra ordinary is about to come. wee.

No comments: