Tuesday, February 17, 2009

hikayat yang datang waktu malam

woah woah woah. sangat rindu tekan tab creat post. rindu memblogging padahal baru satu hari tak update. ah, tak kira. nak rindu jugak.

actually nak post entri ni semalam tapi since lappy is still in a bad shape, (tautau. dah banyak kali cakap -_____-") plus chores pun berlambak nak kena settle; siram rumput, bersihkan fireball, etc etc. dapat online reply comment pun dari lappy umi, sighs. bilalah lappy nak kembali. rasa macam tak ada life tanpa lappy tu. bila dah tak ada, baru mencari. nama pun manusia weyh. nak expect apa lagi.

ouh. i got a haircut semalam. shorter. no comment tapi selesa lah sebab tak payah ikat rambut lagi dah. main sepit je. hahaha, (as if lah selama ni tak sepit rambut kan).

kelmarin malam tibatiba dapat hikayat paling menyentuh hati jiwa dan segalanya berkaitan perasaan. pernah tak kau mimpi yang kau tengah mimpi? er, faham tak. kau mimpi yang kau tengah mimpi. ish. pi mai pi mai tang tu jugak. haiyyo. macam mana nak explain ni weyh. move on lah. mari saya hikayatkan kisah malam itu.

highschool sweetheart. gelaran yang cukup sinonim dalam kalangan remaja belasan tahun, (asal ayat macam pendahuluan karangan ouh T,T) macam saya. eceyh. nak jugak. i have one. okay, tipu. ada dua -_____-" nama dia roti. okay, not exactly roti tapi i addressed him as roti. tahu je lah. budakbudak zaman sekarang. terlebih celik. ada yang letak galah, mata, kerusi, strawberry, durian, dan apa tah lagi tak ingat.

yang seorang lagi garfield. dulu rapat sangat tapi sejak masuk asrama, dah kinda jarangjarang contact each other. whatever lah dengan dia, (marah tu. ke merajuk? tak pasti). kali ni nak cerita pasal roti sebab termimpikan dia. terasa bagai di awangan dan mimpi menjadi kenyataan. rhymes lah bukan?

dah lama tak fikir pasal roti sejak habis sekolah ni, (padahal dah ada boyf cakap je lah, haha). maksud saya, i have tried my best untuk lepaskan dia. entah macam mana, kelmarin malam termimpikan dia. rasa terlalu real lah, sighs

dalam hikayat tu, saya berkawan rapat dengan roti. way more rapat than real life and beyond my imagination. bayangkan, dalam mimpi tu, saya siap tunggu dia keluar dari kelas untuk cakap goodluck for spm. dan luckily tak ada watak jahat ouh. kahkahkah. sindiran lah tu. tapi beneath all the manismanis things yang antara saya dan roti dalam hikayat tu, saya tau tu cuma mimpi. i mean, dalam mimpi tu saya sedar saya tengah mimpi. apa ke peliknya mimpi tu seyh. doi.

tapi sumpah boleh rasa jantung berdegup dengan sangat laju dan bibir ni asyik mengukir senyuman. bahagia lah katakan. hahaha. mimpi yang sangat gila dan tak mungkin akan pernah jadi kenyataan. roti, saya dah bebaskan awak :) pergilah. pergi sejauh mana awak nak walaupun kadangkadang ada rindu di hati ini.

eceyh. dah lama tak bermadah.

whatsoever: nabelle cakap cikgu shah puji saya weyh. hahaha. seronoklah pulak kan.

No comments: