Tuesday, January 6, 2009

panas yang gumbira

abaikan saya yang telah mengepost entri pada waktu petang. alkisah, saya tidak dapat menahan godaan jari jemari yang lemah gemalai mahu menari (serius itu metafora, haha) di atas keyboard lappy yang sudah berusia dan tolong, saya nak yang baruu -.-" . hajat yang hanya mungkin akan tercapai sekiranya saya dapat 11a satu dalam spm yg bakal diumumkn mac ini. insyaAllah :)

hari ini berbeza sikit dari hari yang pernah saya lalui lepas habis spm ni (nak jugak bgtau, cit). hari saya sebenarnya dah mula nampak cahaya kegembiraan sejak malam semalam, haha. sejak amani call dan bagitau pasal gathering the chopsies tengah hari ni di favourite spot kami, mana lagi kalau bukan mcD seksyen 9. dari awal form three sampai dh habis skola, tak ada tempat lain dah.

gathering tu pukul 11 pagi dan disebabkan umi nak tengok aiman pandai naik bas atau tidak, (kitorang tk nmpak dia turun tangga wpun tunggu dpn tangga itself. adakah 'baby' kitorang itu terlalu kecil sampai tak dapat dikesan? -______-) saya ikut umi dalam pukul 10.30 pagi dan hanya ke mcD setelah umi puas hati aiman ada dalam bas aunty mina, (ouh, saya rindukan bas uncle hisyam!).

saya texted nabihah dan dapat tahu diorang tgh melantak dgn sedapnya kat rumah uncle sedangkan saya dah ontheway nak ke mcD. saya dgn muka tak malunya, masuk ke sri tanjong tanpa niat untuk beli apa apa, sekadar menghabiskan masa. tp bila memikirkan dorg tgh makan dan saya sendiri lapar, gerak jugak ke mcD. dalam setengah jam makan, inda datang dengan adik dia. borak borak pasal prom, haha.

as i said earlier, gathering supposed to be at 11 tp sbb dorg ke rumah uncle dan bak kata biha, dorg tak tahu mcm mana nk ucap selamat tinggal, pukul 12 baru diorg smpai ke mcD dgn berjalan kaki setelah saya mengugut untuk balik sebelum jumpa diorg. sangat kejam, saya tahu :/ borak borak lagi untuk mengupdate kisah sendiri. rabie dah krja kat cc seksyen 2. wahah. and ktorg buat plan utk ke education fare sabtu ini di klcc (mata dah membayangkan keflowan duit secara total) dgn naik KTM. ouh, tak sabar, tak sabar.

dan sudah lama tidak mendaki bukit seksyen 9, jd rasa terlebih penat. tiba tiba teringat lagu yg saya, biha dan anis selalu nyanyikan masa kami stayback dulu. lebih kurang begini, (climb up the hill, with our leg. penat, penat, penat penat penat). cadangnya nak teman rabie dan biha ambil slip keputusan pmr. yat dan syafu dah balik awal jd tggal saya, mani, rabie, biha dan inda. sambil tu buat lawatan tak rasmi utk jumpa guru guru sekolah. jumpa cikgu hakim kesayangan. haha. rindu ouh.

hari yang sangat panas tapi berjaya dilitupi dengan gelak tawa yang tak plastik tapi datang dari tulus hati paling dalam, itu serius betul. kalau dengan chopsy memang akan sentiasa penuh dengan gelak tawa yang tak henti henti sampai abang seven eleven pun menyerah angkat bendera putih (itu hiperbola, harap maklum). sayang bangat sama kamu, chopsies :)

whatsoever: rindu sekolah. there, i said it.

No comments: