Thursday, January 29, 2009

memang macam macam

hujan punya lebat petang tadi sampai terbantut nak tengok spaQ. damn. bukan marahkan hujan lebat yang langsung tak serupa seiras seiya sekata dengan gerimis kesukaan saya tu tapi lebih kepada marahkan decoder astro, (eih, apa pulak) marahkan piring astro yang tak dapat tahan titisan deras hujan tu lah, kahkahkah.

hujan je, knock out. gila ah. bayar mahal bulan-bulan untuk tengok skrin televisyen tu hitam dan ada bintik kuning tiap kali hujan. whatthefish. hilang selera nak sumpah seranah marlia anak dara tua tiga suku tu, (ewahh, kau ni perigi. buatnya jadi anak dara tua, meraunglah kau cari timba, hahaha). simpang malaikat 44 lah weyh.

di manakah jodohku...? eh, tibatiba -______-" tolong, jangan hantar email offerkan diri anda. saya tak desperate.

hari ni jugak perasaan asyik tak stabil. malam jumaat jugak lah hati ni nak buat hal, (macam tak ada hari waktu detik saat alam yang lain ke apa tah). nasib baik ada sugar daughter kan kan kan, (ayat bersalah post entri waktu sedih). ikut hati nak je saya seret lappy masuk bilik tapi tak ada line internet pulak nanti, (konon nak buat sesi luahan perasaan one to one. privacy sikit T,T) macam mana nak blogging kan. coverage wireless broadband ni tak cukup luas, jadi saya tak puas. aik. ada kena mengena?

wow. boleh jadi pencipta agung pantun dua kerat neyh, hahaha. minah jenin sungguh.

lepas maghrib tadi boyf my sister came dengan sorang kawan dia. yang itu masih okay tapi tak boleh tahan, belah dan sebagainya time conversation saya dengan nenek tadi. lebih kurang macam ni;

nenek: tuu, ijah punya ada kat luar. nua punya mana..? tak ada? (smbil memandang penuh sangsi dan curiga)
saya: (konon dalam usaha untuk menjadi cucu contoh, saya hanya tersengihsengih seperti baru lepas kena electric shock sekati lagaknya)
nenek: alaa. nua tak payahlah. nanti universiti esok baru cari.
saya: (terkedu tanpa kata)

aiseyhman, tak kan nak cakap... "nenek, cucundamu ini sudah berpunyaa" mahu kena tongkatkick dengan tongkat besi tu. adoi. boyf saya bolehlah dikatakan kecewa, hahaha. apa nak buat fiq. nua tak sempat cakap apaapa. kita slowdown sudahlah ya :)

perasaan hari ni memang terlalu roller coaster. campur aduk, cukup asam garam tepung jagung pewarna, even dah boleh ditebar jadi adunan doh murtabak daging :9 bila dah masuk bab merepek, mungkin ini seruan untuk saya masuk tidur awal, (walaupun dah sepuluh lebih nak dekat pukul sebelas -______-")


whatsoever: jodohku, di manakah kamu...? kena mandi bunga neyh, eceyh.

No comments: