Friday, December 26, 2008

escape 001- berpamitan

first day- melaka bandar bersejarah

saya tidak tidur lepas solat subuh pagi tadi.
ini semua sifat TERUJA utk melancong walaupun berdebar punya pasal.
saya telah pack baju selama sejam malam tadi.
makluman, saya akan pack baju lebih dari apa yang saya perlukan.
macam utk trip kali ni, saya hampir nak mengosongkan satu almari tahu !
nasib baik beg samsonite abah itu kecil molek sajaa ;)
jadi, pukul 10 setelah smua siap, bonda menghantar saya ke rumah wa.
the journey begins bila pak usu datang untuk konvoi. wee!
dalam pukul 1.30 petang, akhirnya kitorang sampai di rumah cik apa.
itu di taman melaka perdana, bukit katil, melaka.
sementara tggu makan tengah hari, saya melayan sepupu comel.

yes, the hyper-active tete and the goddess kira ;)
how can budak umur 3 tahun be so talkative sampai jukji pun taleh ngantuk?
she shud be in tom tom bak. seriously.
ouh, nasi beriyani cik apa sangat sedap. hm.
saya angkut beg ke bilik aufa sbb saya,syifa,najah akan beradu di bilik itu.
masa masuk bilik tu, cik apa kata: nuha kalau nak main zuma, komp ni boleh.
saya kata: ouh. zuma. wah. bestnya. (sdgkn saya tk tahu zuma tu menatang apa!)
cik apa kata lagi: kejap cik apa bukakan komputer eh.
saya balas: er... cik apa, zuma itu apakah?
dan soalan itu dibalas dengan gelak tawa cik apa.
tiba tiba tete datang dan cakap: nak main zuma mama. bnyak kali !

laaaahh. ini rupanya zuma. kalau macam tu, dh berkurun main dah.
petang tu, lepas solat jamak zuhur-asar, kitorang ke dataran pahlawan.
ouh ouh, saya nampak pintu a famosa!!! *baca dgn nada jeritan*
okay, kenapa nak teruja sangat? -.-"
sebabnya, saya tak pernah pergi pun a famosa tu. okay, tipu.
saya pernah pergi masa baby. itupun saya tau sbb ada bukti gambar.
seriously, siapa yang ingat tempat yang dia pergi masa baby? habaq mai.
ke dataran pahlawan utk beli keropok dan sagun yg disebut sabon oleh tete.
disebabkan makhluk yang terlalu ramai (almaklumlah christmas),
uncle saufe tak dapat parking jd kena cut short our shopping time.
dan off we went ke perigi hang tuah.

saya tak baca sejarah perigi ni jadi tak dapat cerita in detail.
dan cik apa belikan saya baju bertinta malacca bewarna coklat. lawaa.
siap ada peta lagi atas baju tu. a tee of course.

dan saya beli gelang tali juga souvenir utk adik. ada lima pensel diatas.
malamnya pula kami ke restoran seafood. wah. best best.
sangat menyelerakan dan smpai2 je makanan dh dihidangkan pulak tu.
smpai je rumah cik apa, uncle saufe ajak jalan tengok lampu kat bandar hilir.

eye on melaka ini sangat comel. ramai sangat orang pula.
lampu lampu sekeliling taman tu pun lawa sangat.

aira,jaja,syifa,me&tete :)
dan lawa kan background tu? bangunan dibalut oleh lampu.
kat melaka je ada benda ni rasanya. kot. again, rasanya.
dan hari ini berakhir. legaaa.

whatsoever: saya teka harga seafood rm300+ sdgkn hnya rm160 :/

1 comment:

Butcher of Kuala Lumpur said...

lots of pictures...

:)

http://www.c--c.cc/butcher