Thursday, November 20, 2008

kesenaraian kemestian kebuatan

tiba-tiba teringat favourite word saya sewaktu form 3.. @ulatbuku
iaitu menambah imbuhan ke-an ke dalam setiap perkataan yang saya cakap!
*teruja tuh* @gila
credit: thanks to shikin omar yg mengingatkan saya siang tadi @sembah
dan disebabkan kenakalan melampau,
perkataan begini telah muncul dalam hidup saya.

i. kefaham-fahaman
ii. ketiada duitan
iii. kewhateveran
iv. kesiangan [ in indo, bkn bgn lmbat ke? ]

okay. sudah. cukup. intro terlebih panjang pula. @ketuk
sedangkan apa yg saya ingin lakukan adalah senarai mesti buat saya lps spm.
hahah. terjemah dari title ya. ( buang ke-an itu )

senarai mesti buat lepas spm


1. pergi ke IKEA sehari selepas spm untuk mencantikkan bilik saya yang sedia cantik. [?]
2. menggesa abah membawa saya ke kelas memandu.
3. membuang mengenepikan buku-buku pelajaran yang tidak lagi digunakan.
4. tidur keatas (sleepover) bersama rakan-rakan yang akan balik dari asrama ^^
5. membalas dendam dengan menonton cd korea dan taiwan tanpa henti.
6. memborong lebih banyak cd korea (kalau ada fulus.ades)
7. menemankan nenek di kampung sambil menonton winter sonata.
8. mengiakan diri masuk British Council untuk improvekn my english.
9. belajar memasak.

ouh, senarai ini akan diupdate sekiranya saya terlintas apa-apa. @rindu

whatsoever: 3 days and 8 papers to go. i cant wait! @tepuktangan

No comments: