Sunday, September 14, 2008

kuih raya !

aduhaii.. penatnya saya !
lenguh tangan dan tengkuk dok menguli tepung.
tolong umi tadi. hee:DD
hmm.. hari ni sempat buat kuih dahlia dann mama carey.
haha. entah betul entah tak ejaan tuu , kan !
klau tk dikira puasa, mahu je saya sumbat kuih - kuih tu.
haish. ada ke patut.
nauzzubillah minzaliq :)
maybe dh tk ramai org yg buat kuih sendiri nowadays.
almaklumlah ,
kuih tunjuk skrg ni lg popular !
tp mcm hilang nikmat raya rasanya ..
if my family didnt do this tradition.
its somehow like a legacy .
lumrah org hidup di kota ,
semua nk cepat. nak express. tk gitu ?
yg tk sedap ke, sedap ke,
semua dia balun.
saya harap tahun ni abah saya buat lagi daging siat.
kalau beli , ada aje komen dia nanti.
rasa masin lah. pedas lah.
abah saya tu sensitif sikit soal makanan ni.
lidah dia ada sixth sense.
maafkan anakandamu ini ya abah..
sbb sok sek psal abah kat blog ni. eheh;)
apa apa pun, tahun ni saya nk pasang pelita kat lawn.
rumah baru , perasaan pun mesti baru.
toodles ~

inilah pandanganku .. ceritaku !

3 comments:

PakciQue said...

Wah...dah buat kuih raya dah..huhuhu...

nuhamuneerah abdhakim said...

haha. agak lah.
tp kebanyakan kuih raya tu
tk akan tahan smpai raya pun.
seminggu sebelum raya dh licin dh.
hee.

PakciQue said...

Standard le tue...nama je kuih raya..tp xsempat jumpa raya kuih tu...